فدراسیون تنیس روی میز در سال 1393 بعد از 4 سال محمد زارع‌پور رئیس خود را از خانه بیرون کرد تا منتظر رئیس جدید باشد.

پایان تاریخ انقضای ریاست زارع‌پور/پینگ پنگ در آستانه تحولبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فدراسیون تنیس روی میز در سال 1393 سال مهمی را پشت سر گذاشت زیرا در بهمن دوره 4 ساله ریاست محمد زارع‌پور به پایان رسید و وی با تمام مخالفان و موافقان سکان هدایت فدراسیون را به دست دیگری سپرد.

هرچند وزارت ورزش و جوانان برای تعیین سرپرست حدود یک ماه همگان را منتظر گذاشت و زارع‌پور با وجود گذشتن از تاریخ انقضای ریاستش همچنان حق امضا داشت.

ملی‌پوشان تنیس روی میز از نظر رنکینگ فدراسیون جهانی سال خوبی را پشت سر نگذاشتند به خاطر مشکل در اعزام‌های برون مرزی بارها در خطر ستاره‌دار شدن و حذف از رده‌بندی بازیکنان جهان قرار گرفتند، به ویژه بانوان پینگ پنگ باز که سال خلوتی را داشتند.

*رقابت‌های قهرمانی جهان و صعود 4 پله‌ای

اردیبهشت 93 رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی ژاپن برگزار شد و این آوردگاه اولین و مهم‌ترین میدانی بود که ملی‌پوشان تنیس روی میز در 2 بخش مردان و زنان در این سال شرکت کردند.

تیم مردان با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان،‌ افشین نوروزی و پوریا عمرانی در این پیکارها شرکت کرد و در نهایت به همراه تیم‌های اسلونی، نیجریه و مصر با 4 پله صعود نسبت به قبل در رده 29 جهان ایستادند.

برای تیم بانوان ایران هم ندا شهسواری،‌ محجوبه عمرانی، مریم صامت و منصوره رضایی به میدان رفت که حاصل تلاش آن‌ها صعود به دور دوم با 5 پیروزی و بدون شکست کسب رده 53 جهان بود، این حضور موفق را برای بانوان پینگ پنگ باز ایران می‌توان یک رکورد محسوب کرد.

*ناکامی جوانان و نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا

بیستمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا نوجوانان و جوانان تنیس روی میز در شهریور 93 به میزبانی هند برگزار شد و آینده سازان ایران نتوانستند حضور چندان موفقی در این پیکارها داشته باشند.

در بخش تیمی جوانان پسر در جایگاه یازدهم قرار گرفتند، نوجوانان پسر دهم شدند،‌ در بخش دختر نیز تیم ملی جوانان در مکان یازدهم آسیا ایستادند و نوجوانان به مقام دهم رسیدند.

در بخش انفرادی هیچ کدام از ملی‌پوشان ایران نتوانستند از جدول مقدماتی صعود کنند. در پیکارهای دوبل هم تیم 2 نفره آرمان حامجائی و متین حیدری در دور دوم مسابقات به تیم ژاپن باختند و از رسیدن به مرحله یک چهارم پایانی بازماندند.

*حضور پر سروصدای پینگ پنگ بازان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون

بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون در رشته تنیس روی میز در حالی در مهر ماه 93 برگزار شد که حضور نمایندگان ایران در این پیکارها پر حرف و حدیث بود، پینگ پنگ که به عنوان یکی از رشته‌های حمایتی به بازی‌های آسیایی اعزام شد تا آخرین لحظات حضورش پر از ابهام بود و پینگ پنگ بازان نمی‌دانستند به اینچئون اعزام خواهند شد یا خیر؟ در نهایت قرار شد 3 بازیکن در 2 بخش مردان و زنان اعزام شود، تعلق گرفتن این تعداد سهمیه در وهله اول مانع حضور نمایندگان در پیکارهای تیمی می‌شد و دومین مورد و حاشیه‌ای بود که به وجود آمد در خصوص انتخاب نفرات اعزامی بود در نهایت علی رغم اعتراض‌های نیما عالمیان و درخواست‌های رحمت عالمیان، ‌نوشاد و افشین نوروزی و ندا شهسواری به عنوان نفرات اعزامی انتخاب شدند و نیما عالمیان از این سفر بازماند.

در اینچئون،‌ نوشاد عالمیان و افشین نوروزی بعد از استراحت در دور نخست مقابل اولین حریف خود پیروز شدند اما در مرحله یک هشتم به رقیبان قدرتمند ژاپنی خود باختند و حدف شدند.

ندا شهسواری نیز در دور اول به بازیکنی از هنگ کنگ که در رده 16 جهان قرار دارد باخت تا کار نمایندگان ایران در این بازی‌ها به پایان برسد.

*انتصاب‌های مختلف در تیم‌های ملی در آخرین روزهای ریاست زارع‌پور

همزمان با آخرین روزهای ریاست محمد زارع‌پور، انتصاب‌های مختلفی در تیم‌های ملی انجام شد و به نوعی خانه تکانی در این رشته ایجاد شد، کاظم مستحقی به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان،‌ مهرداد بابادیوند به عنوان مدیر تیم‌های ملی،‌ محمد علی عباسی سرمربی امید، پویان پاک‌نژاد مربی نوجوانان،‌ امید سمش مربی نونهالان،‌ نادر شاملو مربی جوانان، محسن شیشه‌گرها سرمربی تیم ملی جوانان و صمد تدبیری به عنوان سرمربی تیم ملی نونهالان انتصاب شدند.

*موتور مسابقات بزرگسالان دیر روشن شد

سال 1393 برای بزرگسالان در 9 ماه نخست بسیار بی‌سروصدا گذشت و بزرگسالان هیچ مسابقه‌ای چه داخلی و چه خارجی نداشتند. فقط 4 نفر بودند که در جهانی یا بازی‌های آسیایی شرکت کردند میان این مسابقات هم فاصله زمانی زیادی افتاد.

رقابت‌های لیگ برتر از 5 دی آغاز شد تا مسابقات بزرگسالان هم کلید بخورد، بعد از آن پینگ پنگ بازان پشت سرهم رقابت‌های خود را در 3 ماه پایانی سال برگزار کردند.

*جام فجر و نادیده گرفتن مجدد 19 دوره

رقابت‌های بین‌المللی جام فجر تنیس روی میز در حالی برگزار شد که همچون سال‌های گذشته 19 دوره قبلی نادیده گرفته و اعلام شد چهارمین دوره برگزار می‌شود.

در پایان پیکارهای این دوره تیم ایران الف قهرمان شد، ‌ایران ب در جایگاه دوم ایستاد و تیم‌های امید ایران و کره جنوبی سوم مشترک شدند.

در رقابت‌های بانوان، بلاروس قهرمان شد،‌ روسیه در مکان دوم قرار گرفت و تیم قزاقستان و ایران الف سوم مشترک شدند.

لازم به ذکر است رقابت‌های جام فجر جوانان نیز در قزوین و از 25 آذر آغاز شد. تیم‌های ملی ایران الف در رده‌های جوانان و نوجوانان به مقام نخست دست یافتند.

*فدراسیون تنیس روی میز در انتظار تعیین رئیس

هشتم آذر زمان ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون تنیس روی میز آغاز شد و در نهایت 22 نفر برای برعهده گرفتن سمت ریاست نامزد شدند.

محمد زارع‌پور اولین نفری بود که برای 4 سال دوم آمادگی خود را اعلام کرد،‌ هنوز زمان مشخصی برای مجمع فدراسیون مشخص نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار