به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران توت در میان سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ زمانی که BMW با سائوبر همکاری داشت همراه با این تیم در رقابتهای فرمولیک بود. او در ۲۰۱۱ باری دیگر به این تیم پیوسته بود و از آن سال تاکنون، مسئولیتهای مختلفی در درون تیم داشت.
مونیشا کالتنبرن مدیر تیم سائوبر گفت: صحبت از فسخ زود هنگام قرارداد نیست. بلکه ما ترجیح دادیم راههایمان را از هم جدا کنیم.
کالتنبرن دلیل جدایی توت که به عنوان مدیر بخش آیرودینامیک در سائوبر حضور داشت را اعلام نکرد. اما گفت جدایی او تنها یک بخش کوچک از تغییراتی است که سائوبر در آینده آنها را تجربه میکند.