شهرستان ملارد، در حوزه صادرات غیرنفتی و به خصوص صنایع وابسته به تولیدات کشاورزی، از جایگاه برجسته و ویژه‌ای در بین شهرستان‌های استان تهران برخوردار است و می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود روند توسعه، رشد و آبادانی در این منطقه را به نحو هرچه مطلوب‌تری محقق نمود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، در یک ارزیابی و بررسی اجمالی از آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولین این شهرستان در حوزه صادرات فرآورده‌های غیرنفتی و به خصوص صنایع وابسته به تولیدات کشاورزی، ملارد، قطبی برجسته در بین شهرستان‌های استان تهران به نظر می‌رسد.

تولید 76 هزار تن گوشت قرمز در سال، 185 هزار تن شیر، 7 تن پشم و کُرک، 60 هزار تن محصولات باغی، 200 هزار تن محصولات زراعی و 23 هزار تن قارچ در سال (رتبه اول کشوری) و با 48 میلیون و 590 هزار قطعه تولید جوجه یکروزه، تأمین نیاز 62 درصدی استان در حوزه مذکور، همگی مؤید توانمندی حائز اهمیت این منطقه در حوزه‌های تولیدی به شمار می‌رود و به تبع در کنار حجم تولیدات اشاره شده، ظرفیت اشتغال‌زایی این شهرستان نیز قابل توجه به نظر می‌رسد، زیرا لازمه عرضه و تولید چنین حجمی از محصولات، بدون به کارگیری نیروی انسانی فعال امکان‌پذیر نیست.

در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده، تقویت و توجه هرچه بیشتر به مناطق این چنینی که از چنین استعدادها و توانمندی‌هایی برخوردار است.

بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد و بی‌شک با اتخاذ تدابیر اصولی، کارشناسانه و هوشمندانه می‌توان ظریب بهره‌وری و توسعه از چنین ظرفیت‌هایی را به نحو هرچه مطلوب‌تری ارتقا بخشید.

امید آن می‌رود مسئولین و دستگاه‌های زیربط در این شهرستان با توجه هرچه بیشتر به ظرفیت‌های مُولد این شهرستان، همچون گذشته در حفظ و تقویت این جایگاه برجسته در منطقه، نهایت تلاش و امکانات خویش را به کار گیرند که با هم‌افزایی، همت مضاعف و مدیریت جهادی می‌توان علاوه بر تأمین بخش قابل توجهی از نیازهای یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور (تهران)، دامنه صادرات را به مناطق دیگر نیز گسترش داد و از ظرفیت‌های موجود در جهت رشد و توسعه پایدار شهری در این شهرستان مهاجرپذیر، به نحو شایسته‌تری بهره‌مند شد.

گزارش از : ناصر رمضانی

انتهای پیام/


برچسب ها: قطب ، صادرات ، ملارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار