نماینده مردم تهران گفت: امیدواریم با یک توافق کاملاً عادلانه و مبتنی بر NPT به حق و حقوق کشورمان در مذاکرات هسته‌ای دست پیدا کنیم.

امیدواریم به یک توافق کاملاً عادلانه در مذاکرات دست پیدا کنیمعلیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نزدیکی موعد توافق ایران و گروه ۱+۵ اظهار داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، غربی‌ها و آمریکایی‌ها نیاز به توافق با ایران دارند و ما هم بسیار امیدوار هستیم تا در چارچوب مسائل و منافع ملی‌مان، ان‌شاءالله به نتایج خوبی در مذاکرات دست پیدا کنیم.  
 
وی افزود: آنچه در حال حاضر از سوی آمریکا و کشورهای غربی تابع مشاهده می‌شود، سیاست با دست پیش کشیدن و با پا عقب نشستن است که عملاً دو پهلو با موضوع مواجه می‌شوند و پیگیر سطح توقعات غیرقانونی و ظالمانه خود هستند تا در یک مواجهه دوگانه خواسته‌های خود را به ایران تحمیل کنند.  
 
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس متذکر شد: امیدوار هستیم تیم مذاکره کننده هسته‌ای‌مان با‌‌ همان صلابت و‌‌ همان چارچوب منطقی مدنظر مقام معظم رهبری مسیر مذاکرات را دنبال کند تا ان شاءالله در پایان مذاکرات، به توافق برسیم تا تحریم‌های ظالمانه علیه ایران برداشته شود.  
 
زاکانی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف از طرح موضوعاتی از جمله ۶ هزار و ۱۰۰ سانتریفیوژ در دوره‌های زمانی ۱۰ الی ۱۵ ساله پیرامون مذاکرات هسته‌ای چیست؟ گفت: کلیات برخی موضوعات پیرامون مذاکرات در حدود گمانه زنی مطرح می‌شود و جزئیات هم به صورت شفاف مطرح نمی‌شود و نمی‌توان به راحتی در این رابطه اظهارنظر کرد، اما فارغ از جزئیات این موضوع اساس این موضوع معطوف به این است که منافع ملی ما تضمین و عزت و آبروی ملت شریف ما حفظ شود.  
 
وی ادامه داد: همچنین در قالب منافع ملی حق مسلمی که NPT برای همه کشور‌ها پذیرفته است و کشورهای دارنده این فناوری را ملزم کرده به سایر کشور‌ها کمک کنند که ایران هم بدون کمک سایر کشور‌ها به چنین دستاوردی رسیده است، لذا باید این دستاورد برای کشور حفظ شود.  
 
نماینده مردم تهران در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم طی این مذاکرات ما با یک توافق کاملاً عادلانه و مبتنی بر NPT به حق و حقوق کشورمان دست پیدا کنیم.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار