قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حتی اگر توافق و پیشرفت زیادی حاصل شده باشد، تا زمانی که در مورد همه نکات توافق حاصل نشود به توافق نرسیده‌ایم، اگرچه در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت صورت گرفته، اما همچنان موضوعاتی باقی مانده است.

تا زمانی که در مورد همه نکات توافق حاصل نشود، به توافق نرسیده‌ایم/ حمله نظامی علیه جریان مردمی یمن، یک حرکت کور استبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم ترحیم همسر آیت الله جنتی عضو شورای نگهبان با اشاره به تحولات یمن و حملات هوایی عربستان به این کشور اظهار داشت: در مورد تحولات یمن اشتباهات بسیار راهبردی صورت گرفته است.  
 
وی تصریح کرد: آنچه در یمن می‌گذرد، بخشی از مشکلات داخلی و تلاشی است که برای نزدیک کردن گروه‌های سیاسی صورت می‌گیرد تا مشکل سیاسی در یمن حل شود.  
 
سرمدی در ادامه افزود: حملات نظامی علیه یک جریان که پایگاه مردمی قوی دارد و تلاش می‌کند آرامش را به یمن بازگرداند، در حقیقت افراط‌گرایی و تروریسم را در منطقه افزایش می‌دهد.  
 
قائم مقام وزیر امور خارجه اظهار داشت: این حرکت آنچنان حرکت کوری است که هیچ‌گونه نتیجه‌ای را در بر نخواهد داشت، زیرا سوابق لشکرکشی‌های چند دهه اخیر نشان می‌دهد که هیچ کدام از آن‌ها موفق نبوده که اکنون برخی کشورهای منطقه با این توهم در منطقه برخورد می‌کنند.  
 
وی افزود: معتقدیم حملات هرچه سریع‌تر باید متوقف شود و گفتگو‌ها میان گروههای سیاسی یمن صورت گیرد، بدون تردید هر چه این جنگ طولانی شود و کشتن مردم و زیرساخت‌های یمن ادامه پیدا کند، کینه، نفرت و تروریسم در منطقه افزایش می‌یابد و این برای کشورهای منطقه که در این زمینه آسیب‌پذیر هستند، بزرگ‌ترین تهدید است.  
 
سرمدی با اشاره به روند مذاکرات نیز گفت: مذاکرات همچنان با جدیت ادامه دارد، در این مذاکرات باید در مورد همه ابعاد و جزئیات صحبت شود و آن زمان می‌شود اسمش را یک توافق گذاشت.  
 
قائم مقام وزیرامور خارجه کشورمان بیان داشت: حتی اگر توافق و پیشرفت زیادی حاصل شده باشد، تا زمانی که در مورد همه نکات توافق حاصل نشود به توافق نرسیده‌ایم، اگرچه در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت صورت گرفته، اما همچنان موضوعاتی باقی مانده است.  
 
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم حضور وزرای خارجه کشورهای ۱+۵ در اجلاس لوزان فرصتی باشد تا باقی موارد باقیمانده حل شود.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار