یک روان‌شناس گفت: برای داشتن یک ازدواج و زندگی زناشویی سالم و خوب باید تمامی مولفه‌ها را در نظر داشته و بین آنها تعادل برقرار کرد.

امیر خجسته کاشانی روان‌شناس بالینی و مشاور و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مولفه‌های اساسی یک ازدواج و زندگی زناشویی سالم اظهار کرد: روان‌شناسان در مورد مفاهیم نظری ، نظر و عقیده یکسانی ندارند. یکی از مهمترین این مفاهیم، ازدواج سالم و خوب است.


وی تصریح کرد: اشترنبرگ‌ یک ازدواج سالم و خوب به طور اساسی سه مولفه‌ صمیمیت، تعهد و نیازهای غریزی را در بر دارد که می‌توان این سه مولفه‌ را به عنوان سه ضلع مثلث ازدواج و زندگی زناشویی سالم نام برده می‌شود.


  کاشانی تأکید کرد: افرادی که با یک نگاه در یک لحظه، بدون شناخت و بدون برقراری روابط عاطفی، دلباخته جنس مخالف می‌شوند، تنها یک مولفه‌ زندگی زناشویی را خواهند داشت و بنابراین تحقیق‌های انجام شده این چنین ازدواج هایی فرجام مناسبی نخواهد داشت پس باید بین این سه مولفه‌ تعادل برقرار باشد و به آنها توجه شود.


این روان‌شناس درپایان گفت: در زندگی زناشویی باید به خاطر داشته باشیم میزان صمیمیت و رضایت از زندگی به طور کلی در سالهای اول زندگی بسیار بالاست که در طول زمان به تدریج از این رضایت کاسته می‌شود اما با ورود به میانسالی این رضایت از زندگی زناشویی به طور مجدد به میزان سابق باز خواهد گشت.


در نتیجه مهمترین مولفه‌  در حفظ ازدواج علاوه بر پایبندی به خانواده صبر و گذشت نیز است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار