یک روان شناس بالینی گفت: اعتیاد به اینترنت را باید جدی گرفت زیرا عواقب بسیار بدی در زندگی فردی اجتماعی جوانان و نوجوانان دارد که در صورت بی‌توجهی به اعتیاد آینده جوانان و نوجوانان به خطر می‌افتد.

ربابه غفاری تبریزی روان شناس بالینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه خانواده باشگاه خبرنگاران، در خصوص اعتیاد جوانان به اینترنت، اظهار کرد: اینترنت یک تکنولوژی امروزی است که قدرت بسیار بالایی در جذب قشرهای مختلف به خصوص جوانان و نوجوانان دارد و این قدرت جذب، گاهی خطرناک و تا حد اعتیاد کردن فرد را داراست.

وی گفت: اعتیاد به اینترنت یک امر جدی است که در صورت بی‌توجهی به این معضل منجر به عواقب بدی در زندگی فردی و اجتماعی جوانان و نوجوانان می‌شود.

این روان شناس در خصوص چگونگی اعتیاد جوانان به اینترنت، تصریح کرد: فرد دچار اعتیاد تمام  تلاش خود را می‌کند تا بتواند وقت بیشتری را صرف دنیای مجازی کند و در واقع از دنیای واقعی فرار می‌کند و به دنیای مجازی پناه می‌برد.

وی ادامه داد: خانواده‌های باید آگاه باشند و استفاده از اینترنت را در سنین نوجوانی کنترل کنند زیرا استفاده از اینترنت از دوران راهنمایی برای انجام تحقیقات مدرسه شروع می‌شود و دانش‌آموزان با این دنیای مجازی آشنا می‌شوند.

غفاری تبریزی در پایان تاکید کرد: خانواده باید جوانان معتاد به اینترنت را با روانشناس آشنا کند تا با کمک روان شناس بتوانند این وابستگی را درمان کنند و زندگی را به صورت طبیعی تجربه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اینترنت ، نوجوان ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار