نزدیک به یک میلیون مسافر و گردشگر از 28 اسفند 93 تا 10 فروردین 94 وارد استان چهارمحال و بختیاری شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از ورود 958 هزار و 164 نفر گردشگر و مسافر در فاصله زمانی 28 اسفندماه 93 تا 10 فروردین ماه جاری به این استان خبر داد و گفت: این تعداد مسافر از 8 محور شلمزار، خوزستان، شهرکرد، تونل رخ، شهرکرد، شهرضا، بروجن، مبارکه، بروجن، زرین شهر، سفیددشت، گوشکی، لردگان، سمیرم، مالخلیفه، و دهدز، لردگان وارد چهارمحال و بختیاری شدند.

بهمن عسگری افزود: 319 هزار و 388 دستگاه خودرو هم در این مدت، از کل مبادی ورودی به استان چهارمحال و بختیاری وارد شدند که بیشتر خودروها از استانهای خراسان رضوی، شیراز، خوزستان، اصفهان و تهران بوده اند.

اقامت نزدیک به 40 هزار مسافر نوروزی در چهارمحال و بختیاری

وی گفت: همچنین در این مدت، 37 هزار و 600 مسافر و گردشگر در اقامتگاه های استان چهارمحال و بختیاری، شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، منازل استیجاری، مدارس، کمپینگ‌های موقت و ... اسکان و اقامت داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشترین آمار اقامت و اسکان نوروزی امسال، مربوط به مدارس استان می باشد، اضافه کرد: 50 درصد اقامت مسافران در مدارس و 50 درصد دیگر در سایر مراکز اقامتی انجام شده است.

عسکری همچنین گفت: بیشترین درصد اقامت مسافران نوروزی استان چهارمحال و بختیاری، در شهرستان شهرکرد بوده است.

بازدید حدود 60 هزار نفر از کانون های گردشگری استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری میزان بازدید از کانون های گردشگری استان در این فاصله زمانی را 58 هزار و 418 نفر اعلام کرد و گفت: تفرجگاههای پل زمانخان، سیاسرد، چشمه برم و آبشار شیخ علیخان بیشترین آمار بازدید کننده و گردشگر نوروزی را به خود اختصاص داده اند.

بازدید 12 هزار گردشگر از بناهای تاریخی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری

وی در مورد میزان بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از بناهای تاریخی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری هم گفت: در این مدت، 12 هزار و 80 نفر از اماکن ذکر شده در این استان دیدن کردند که از این مقدار، 55 درصد از مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه چالشتر با دارا بودن نمایشگاه صنایع دستی، موزه کار و زندگی، موزه حمام، موزه سنگ و موزه شهداء بازدید نمودند.

عسکری با بیان اینکه قلعه دزک (موزه پوشاک)، قلعه جونقان (موزه صنایع دستی)، موزه باستان شناسی شهرکرد، موزه آب کوهرنگ، موزه مردم شناسی فرخشهر و موزه مجسمه سازی بروجن هم پذیرای سایر بازدیدکنندگان نوروزی  از بناهای تاریخی فرهنگی این استان بود، افزود: در مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه چالشتر، سیاه چادر، غرفه عکاسی، ایستگاه نقاشی و پخت غذاهای محلی به مناسبت ایام نوروز فعال میباشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این استان با دارا بودن بیش از یکصد کانون تفریحی و گردشگری پذیرای میهمانان نوروزی بوده است.


انتهای پیام/ض


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.