به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به دلیل مشکلات استقامتی، مکلارن در گرندپری استرالیا قدرت موتور خود را کم کرده بود. گرچه با کمکردن قدرت موتور، استقامت آن در طول مسابقه بیشتر میشود، اما راننده باید برای رسیدن به سرعتهای بالاتر، بیشتر به پدال گاز فشار وارد کند که همین مورد، مصرف سوخت را بالا میبرد.
علاوه بر این، به دلیل اینکه عملکرد موتور در اندازهای نیست که رانندگان بتوانند دورهای سریعی بزنند، هر راننده باید برای دستیابی به سریعترین تایم ممکن، فشار زیادی به اتومبیل خود وارد کند که این مورد باعث میشود فرسایش تایرها بیشتر شود. از همین رو، اگر هوندا در زمینه موتور پیشرفتهای قابل توجهی داشته باشد، مکلارن امیدوار است تا بتواند در سایر موارد هم به عملکرد مطلوبی برسد.
اریک بولیر گفت: اگر برای رسیدن به سریعترین زمان، عملکرد موتور مطلوب باشد، راحتتر به نتیجه دلخواه میرسید. به همین دلیل در زمانگیری اختلاف ما به ۱.۶ ثانیه رسید.
وی افزود:در رقابتهای بعدی استقامت بیشتری خواهیم داشت و کنترلهای بیشتری بر روی عملکرد موتور صورت میپذیرد. هر اندازه بیشتر دور بزنیم، بیشتر از عملکرد موتور اطمینان حاصل میکنیم. در نتیجه میتوانیم توان بیشتری از آن استخراج کنیم.
بولیر در آخر خاطر نشان کرد:در طول سه رقابت بعدی سعی میکنیم بر روی این موضوع بیشتر کار کنیم. هنوز خیلی محافظهکارانه رفتار میکنیم و سعی داریم در این مدت بر روی پیشرفت موتور تمرکز کنیم. تلاش میکنیم مسافتی که در تستهای پیش از آغاز فصل نتوانستیم طی کنیم، الان تلافی کنیم. راحتترین نتیجهای که میتوانیم در رقابتهای بعدی کسب کنیم، همین خواهد بود.