در مراسم امضای سند همکاری بین ایران و ژاپن؛

سند همکاری اجرای فاز دوم احیای دریاچه ارومیه امضا شد

سند همکاری اجرای فاز دوم احیای دریاچه ارومیه با مشارکت جوامع محلی بین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سفیر ژاپن و نماینده مقیم سازمان ملل متحده در ایران به امضا رسید.

سند همکاری اجرای فاز دوم احیای دریاچه ارومیه امضا شدبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست باشگاه خبرنگاران، محسن سلیمانی مدیر ملی پروژه طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در مراسم امضای سند همکاری بین ایران و  ژاپن که امروز چهارشنبه برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع اصلی دریاچه ارومیه توسعه ناپایدار است اظهار کرد: موضوع کلیدی در احیای تالاب‌ها به ویژه دریاچه ارومیه توسعه ناپایدار در حوزه تالاب‌ها است. 

وی تصریح کرد:‌در پروژه همکاری احیای دریاچه ارومیه تلاش شده است رویکرد سنتی در کشاورزی به سمت مدیریت پایدار و آبیاری صنعتی پیش رود. 

سلیمانی بیان کرد: استقرار کشاورزی پایدار، تعیین حقابه دریاچه ارومیه و تجربه مشارکت مردم در احیای این حوزه آبی آن را به یک پروژه تبدیل کرده است. 

مدیر ملی پروژه طرح حفاظت از تالاب‌های ایران اظهار کرد: مشارکت مردم بر این بخش بسیار چشم گیر بود که این امر نشان دهنده اهمیت دادن مردم به احیای دریاچه ارومیه است. 

وی گفت: در فاز اول این پروژه 41روستا همکاری داشتند که با اجرای فاز دوم این تعداد به 75روستا افزایش یافت. 
 
سلیمانی در پایان تصریح کرد: از دیگر اهداف این پروژه صرفه جویی 35درصدی آب در مزارع است که اجرای آن بستر مناسبی برای مشارکت مردم، دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط ایجاد کرده است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار