یک روانشناس گفت: برای تربیت موفق فرزندان در درجه اول باید والدین فرزندان خود را بشناسند و دوم این که خانواده به کودکان خود آموزش دهند ابتدا در کارهای خود تفکر کنند.

شناخت فرزندان بهترین راه حل برای تربیت آنها
حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سبک تربیتی در خانواده اظهار کرد: سبک های تربیتی 2 نوع دموکراسی و استبدادی است، در سبک دموکراسی معمولا همه اعضای خانواده حق صحبت، حق رای، حق حرف زدن دارند و نیازهای اعضای خانواده بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، در سبک استبدادی حرف والدین بیشتر اهمیت دارد.

وی با اشاره به سبک استبدادی گفت: با فرض این که خیر و صلاح خانواده را می خواهند نحو برخورد آنها با سخت گیری و فشار همراه می شود.

وی تاکید کرد: در سبک استبدادی از روشهایی مثل تنبیه، تحقیر، سرزنش، بی اعتمادی و تحریم در تربیت کودکان استفاده می شود، این روشها تاثیرات ناخوشایندی روی کودکان می گذارد.

ابراهیمی مقدم درباره تاثیرات سبک استبدادی گفت: از تاثیراتی که این سبک می تواند داشته باشد فرزندان به شدت اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و در مواردی روحیه لطیف و حس انسانی آنها دچار آسیب می شود و یا حس انتقام جویی نسبت به پدر، مادر یا هر دو پیدا می کنند.

روان شناس افزود: این کودکان روحیه خشمگینی دارند، در واقع  خود را با جامعه درگیر می دانند و در مقابل هر حقیقتی مخالفت کرده و از خود مقاومت نشان می دهند.

وی اظهار کرد: این گونه  افراد فرزندانشان را نیز  به همین روش تربیت می کنند، در نتیجه در خیلی از مواقع این افراد مشکلات روانی و رفتاری زیادی دارند.

ابراهیمی مقدم در پایان گفت: برای آنکه در تربیت فرزندان موفق باشیم باید والدین فرزندان خود را بشناسند و دوم این که خانواده به کودکان خود آموزش دهند که ابتدا در انجام کارهای خود تفکر کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کودک ، شناخت ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ دی ۱۳۹۴
پدر و مادرهای نادان خودشون عامل بدبختی بچه هاشون هستند شما فکر کردید هر کس اسمش شد پدر و مادر واقعا چیزی حالیش هست حضرت علی علیه السلام میفرمایند دشمن اسنان جهل اوست امان از جهل و دنیا دوستی
آخرین اخبار