یک روان شناس گفت: خانواده‌ها با انتظاراتی که از فرزندان کنکوری خود دارند علاوه بر ایجاد استرس، تنش و ناآرامی را برای فرزندان خود به همراه دارند.

حسن عشایری روان شناس در گفت و گو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران، درخصوص ایجاد محیطی آرام برای فرزندان کنکوری اظهار کرد: خانواده می‌تواند آسیب جدی را در اثر تاکید بیش از حد بر قبولی و ایجاد محدودیت‌های تفریحی برای فرزندان ایجاد کند.

وی افزود: بهترین راه برای آرامش خاطر فرزندان، تعیین اهداف بلند مدت علاوه بر قبولی و ایجاد محیطی برای رشد خلاقیت و استعداد‌های فردی فرزندانشان است.

این روان شناس در خصوص عوامل ایجاد موفقیت فرزندان کنکوری گفت: ایجاد استقلال نسبی فرزندان برای انتخاب هدف و زندگی، ایجاد همزیستی و داشتن زندگی جمعی، مطرح کردن عوامل استرس زا و بیان راه حل مناسب برای کاهش و از بین بردن آن و جدا نکردن دانش‌آموزان از محیط خانواده می‌تواند فرزندان خود را به موفقیت نزدیک کنند.

عشایری در پایان برای دو ماه مانده به کنکور دانش آموزان، تصریح کرد: بهتر است خانواده‌ها به جای دور کردن دانش‌آموزان از محیط خانواده برنامه ریزی درستی به همراه برنامه‌های تفریحی، خواب مناسب و داشتن مشاوره تحصیلی کمک موثری برای رسیدن به اهداف دانش‌آموزان داشته باشند زیرا عدم قبولی در کنکور پایان زندگی و اهداف فرزندان نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: اجبار ، کنکور ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار