یک سناتور ضد ایرانی قول داده است جلوی دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران را بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛نشریه هیل نوشت: سناتور «تام کاتن» یکی از منتقدان اصلی تلاش‌های دولت اوباما برای حصول توافق هسته‌ای با ایران روز جمعه قول داد جلوی حصول توافق نهایی را بگیرد.

کاتن در گفت‌وگو با شبکه "سی‌ان‌ان" اظهار داشت: «من هر کاری از دستم بر بیاید برای جلوگیری از تبدیل شدن چارچوب توافق به توافق نهایی انجام می‌دهم.»

کاتن خاطرنشان کرد: «معلوم نیست این توافق، تحریمهای بین المللی را لغو کند. جان کری گفته است تحریم‌ها به صورت مرحله‌ای برداشته خواهد شد؛ در حالیکه رهبران ایران برداشته شدن تحریم‌ها را فوری‌تر خوانده‌اند.»

کاتن در ادامه مدعی شد: «به همین علت است که ممکن است این توافق تا ژوئن تکمیل و نهایی نشود.»

وی همچنین گفت: «قانونگذاران می‌توانند با تلاش‌های دولت اوباما در این خصوص مقابله کنند و با تکیه بر اختیارات کنگره اجازه ندهند دولت اوباما اجرای تحریم‌ها را به تاخیر بیندازد یا متوقف کند. اقدام دیگری که می‌توانند انجام دهند این است که طرحی را تصویب کنند که بر اساس آن هر گونه قراردادی با ایران باید به بازنگری و تایید کنگره برسد.

کاتن مدعی شد: این توافق را نمی‌توان چارچوب خواند، به نظر من این توافق فقط فهرستی مفصل از امتیازاتی است که آمریکا به ایران داده است و این امتیازات ایران را در مسیر دستیابی به سلاح اتمی قرار می‌دهد، چه آن‌ها به تعهدات خود بر اساس این توافق عمل کنند چه عمل نکنند.

وقتی از کاتن پرسیده شد که اقدام نظامی بهتر از توافق است یا خیر او گفت:انواع مختلف اقدامات نظامی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره برد که از جمله نوع بمباران‌هایی است که در دهه هزار و نهصد و نود در زمان ریاست جمهوری کلینتون انجام می‌شد.

وی در ادامه افزود:«گزینه بهتر در این‌باره توافقی بهتر به همراه ادامه فشار‌ها بر ایران به وسیله تهدید جدی نظامی و اعمال تحریمهای بیشتر و در صورت لزوم اقدام نظامی است.»

این سناتور آمریکایی در پایان گفت:«درباره مسیری که اوباما در آن هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را تحقیر می‌کند، ملاحظاتی بسیار جدی وجود دارد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
تو مذاکره هم گفتیم این گوی و این میدان و خودمون رو ثابت کردیم
اما اگه شما دلتون نظامی گری می خواد
این جا هم میگیم این گوی و این میدان......
اگه خواستید بیایید تا اثبات کنیم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۲:۵۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
يابا بچه جون تو اول برو با ولي يا بزرگتر بيا دوم مال اين حرها نيستي
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۲:۴۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
ریز میبینیمت
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
مادرت هم اگر میدونست تو جنگ طلبی جلوی به دنیا آمدن تو رو میگرفت برو پسر بشین شلوغی نکن
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۲:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
هرچند که باید دولت آمریکا توی دهان ایشان بکوبد .ولی هیچ غلطی نمی توانی بکنی.شماباید هنوزشیر بخوری بزرگ بشی وبعد بیشترازدهانت حرف بزنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
جناب کاتن خیلی اتیشت تنده.مراقب حرف زدنت باش.اگر توافقی صورت بگیرد قطعا بین المللی خواهد بود و در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه جدیدی مبنی بر کان لم یکن شدن قطعنامه های سابق خواهد شد.ضمنا گفتند گروه 5به علاوه 1.یعنی علاوه بر کشور شما.روسیه چین فرانسه المان هم هستند.شما لازم نیست جای این کشورها تصمیم بگیری.حضرتعالی یه سناتوری بیش نیستی که بخوای جلوی این توافقنامه رو بگیری احمق ابله.
Iran (Islamic Republic of)
نيما
۱۱:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
برو بچه برو بگو بزرگترت بياد تو هنوز بچه هستى
آخرین اخبار