مطالعات مركز پژوهشی پیو نشان می‌دهد دین اسلام تا سال 2050 بیشترین افزایش تعداد پیروان را خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت رسمی پیو؛ گرایش مردم جهان به ادیان مختلف تا 4 دهه آینده دستخوش تغییرات چشمگیری خواهد شد. تحقیقات پژوهشگران مركز پیو نشان می‌دهد تا سال 2050 تعداد مسیحیان جهان همچنان بیش از پیروان دیگر ادیان است، اما افزایش تعداد پیروان اسلام بیش از هر دین دیگری خواهد بود.

برخی نتایج جالب این مطالعه عبارتند از:

- تعداد مسلمانان تا سال 2050 تقریبا با تعداد مسیحیان در سراسر جهان برابری می‌كند. پیروان اسلام از آمار فعلی 1.6 میلیارد نفر به 2.76 میلیارد نفر خواهد رسید. 

- تعداد افرادی كه به هیچ دین و مذهبی وابسته نیستند در كشورهایی مانند آمریكا و فرانسه افزایش می‌یابد اما این افراد بخش كمتری از جمعیت جهان را تشكیل خواهند داد.

- جمعیت پیروان بودا برابر با تعداد آنها در سال 2010 خواهد بود، اما تعداد پیروان آیین هندو و یهودیان بیش از آمار فعلی آنها خواهد بود.

- مسلمانان اروپا 10 درصد جمعیت این قاره را تشكیل خواهند داد.

- دین غالب درهندوستان همچنان آیین هندو خواهد بود اما تعداد مسلمانان این کشور با جمعیتی برابر 310 میلیون نفر، از هر كشور دیگری در جهان بیشتر می‌شود و اندونزی را هم پشت سر خواهد گذاشت.

- در آمریكا تعداد مسیحیان از سه چهارم مجموع جمعیت دین داران در سال 2010 به دو سوم آنان در سال 2050 كاهش می‌یابد. همچنین در این سال، دیگر یهودیت دین غالب غیر‌مسیحی در آمریكا نخواهد بود و تعداد مسلمانان از یهودیان بیشتر خواهد شد.

- از هر 10 مسیحی، 4 نفر ساكن كشورهای جنوب صحرای آفریقا خواهند بود.

- اسلام در منطقه آسیا-اقیانوسیه دین غالب خواهد بود .

انتهای پیام/
برچسب ها: ادیان ، اسلام ، مسیحیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۴
اسلام پیروز است ، کفر و ظلم و فساد و تباهی نابود است .
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۶:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون
آخرین اخبار