صهیونیست‌ها یک مدرسه مذهبی وابسته به کلیسای روم ارتدوکس را در کوه صهیون نزدیک بخش قدیمی قدس را به آتش کشیدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی سی عربی،به موازات شدت یافتن تبلیغات انتخاباتی در فلسطین اشغالی، حملات شهرک نشینان صهیونیست به اماکن مذهبی مسیحیان و مسلمانان در مناطق اشغالی افزایش یافته است. 

 اعضای جنبش اسرائیلی موسوم به «پرداخت هزینه» بخشی از یک مدرسه مذهبی وابسته به کلیسای روم ارتدوکس را در کوه صهیون نزدیک بخش قدیمی قدس به آتش کشیدند و شعارهایی‌نژاد پرستانه علیه عیسی مسیح روی دیوارهای آن نوشتند. 

یکی از دانش آموزان این مدرسه به خبرنگار بی‌بی سی عربی گفت: پلیس اسرائیل او و ده دانش آموز دیگر را صبح از مدرسه خارج کرده بود. 

پلیس رژیم اسرائیل اعتراف کرده است که این حمله نژادپرستانه بوده است. جنبش پرداخت هزینه نزدیک به ده سال است که در اسرائیل فعال است و همواره علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری حملاتی را انجام می‌داد و اکنون علیه عربهای ساکن اراضی ۱۹۴۸ نیز اقدام می‌کند. پلیس اسرائیل می‌گوید اعضای این جنبش شهرک نشین هستند و خود را فرزندان تپه‌ها می‌نامند. این جنبش اکنون حملات خود را بر مساجد و کلیسا‌ها متمرکز کرده است. 

مسیحیان ساکن مناطق اشغالی و به ویژه منطقه کوه صهیون که برای ادیان مسیحیت و اسلام و یهودیت ارزش دینی دارد اکنون به شدت نگران هستند. 

بی‌بی‌سی عربی افزود: جنبش پرداخت هزینه درحالی حملات خود را تشدید کرده که زمان انتخابات اسرائیل نیز نزدیک شده است. تندروهای اسرائیلی در تبلیغات انتخاباتی خود بر حمله به فلسطینی‌ها و حق تشکیل کشور مستقل فلسطین متمرکز کرده‌اند. این گروه چند روز پیش نیز مسجدی را در الخلیل مورد حمله قرار دادند. حملات این جنبش در حالی ادامه دارد که پلیس اسرائیل ادعا می‌کند این گروه را تحت کنترل در آورده است و مانع از حملات خصمانه آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار