بخش هفته‌ای با منتقدان جشنواره کن به منظور ارتقای هیات داوران این بخش به شرکت سونی سپرده شد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی؛ بخش هفته‌ای با منتقدان جشنواره کن به منظور ارتقای ساختار و ظاهر هیات داوران این بخش با سونی همکاری می‌کند. این بخش از جشنواره کن شناسایی و معرفی کارگردان‌های فیلم‌ اولی با استعداد را بر عهده دارد. 

بخش هفته‌ای با منتقدان جشنواره کن با همکاری سونی به رهبری "چارلز تسون" (کارگردان) خواهد بود و همزمان با جشنواره کن برگزار می‌شود؛ برای اولین بار "پیتر زوشیتسکی" تصویربردار تحسین شده را به جمع اعضای هیات داوران خود دعوت  کرده است. 

با سابقه‌ی چهل سال "پیتر زوشیتسکی" در حرفه‌ی فیلمبرداری و تصویربرداری فیلم‌هایی هم چون "جنگ ستارگان: قسمت پنجم- امپراتوری ضربه می‌زند"، "ولنیتنو"، "قول‌های شرقی" و "نقشه ی ستارگان" را بر عهده داشته است. 

"زوشیتسکی" به تازگی تصویربرداری فیلم "بعد از زمین" را با وضوح 4 کی و با دوربین F65 به پایان رساند. 

"زوشیتسکی" به خبرنگار ورایتی گفت: به دنبال داستانهای سبک‌های روایی، شخصیت‌ها و ایده‌های قوی و غیر اقتباسی است. 

هم چنین "زوشیتسکی" به عنوان یک تصویربردار افزود: به فیلم‌هایی که "سبک و مضمونی قوی" دارند توجه بیشتری خواهد کرد. 

"زوشیتسکی" در کنار کارگردان فرانسوی "کاتل لیکور"، برنامه ریز جشنواره فیلم تورنتو "آندره پیکارد" و منتقد فیلم "بوید ون هوجی" خواهد نشست. 

"آینارا پورون" در سینه آلتای سونی اروپا گفت: "بسیار خوشحالیم از طریق همکاری با بخش هفته‌ای با منتقدان قسمتی از جشنواره فیلم کن می‌شویم. آرزومندیم با در دسترس قرار دادن نو آوری‌ها دیدگاه هنری خالقین جوان را از ابتدای راه‌شان در این حرفه تقویت کنیم." 

بیست‌ویکم ماه می، آخرین روز برگزاری بخش هفته‌ای با منتقدان، سونی سمینار آنلاینی در کن برگزار می‌کند که طی آن "زوشیتسکی" در مورد فیلم‌ها صحبت می‌کند و از تجربیاتش در هیات داواران بخش هفته‌ای با منتقدان می‌گوید. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار