اكبري درگفتگو با باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت : در سال گذشته ظهور عوامل تأثیر گذار مهمی چون
کاهش مصرف فولاد چین و سرازیر شدن بیش از 90 میلیون تن
محصولات مازاد این کشور به بازارهای جهانی و از سوی دیگر کاهش شدید نرخ تسعیر برخی
ارزها از جمله روبل روسیه و یورو در مقابل دلار امریکا و در نتیجه عرضه مازاد کالا
به بازارهای جهانی و اُفت تقاضا در نیمه دوم سال 2014 و نیز کاهش قیمت مواد اولیه
سنگ آهن و قراضه در جهان موجب گردید تا به عنوان یکی از چالشی ترین سال های بازار
جهانی فولاد در تاریخ این صنعت ثبت گردد.
اکبري ادامه داد: از این رهگذر و علیرغم چالش های بزرگ در بازار جهانی و
محدودیتهای بین المللی، شرکت فولاد مبارکه با هدف تحقق برنامه های از پیش تعیین
شده خود در سال 1393 با ورود به عرصه بازار جهانی به حول و قوه الهی موفق گردید به
عنوان یک شرکت متعالی با حضور مستمر در بازارهای بین المللی برای اولین بار در
تاریخ این شرکت رکورد صادرات بيش
از 1،475،000 تن محصولات نهائی را به
بازارهای اروپا، خاورمیانه، شرق آسیا و کشورهای منطقه به ثبت برساند و رشد 45
درصدي را نسبت به سال قبل از آن تجربه کند. در این بین تحقق صادرات حدود 755 هزار
تن از محصولات صادراتی سال 1393 و یا به عبارتی بیش
از 50 درصد از صادرات محصولات فولاد مبارکه به بازار اروپا، با رشد چشمگیر بیش از
دو برابر مدت مشابه سال قبل صورت گرفت و فولاد مبارکه توانست عملکرد شایان توجهی
از خود در این بازار بجا گذارد.
وي حضور موفق محصولات فولاد مبارکه در بازارهاي اروپا
را بیانگر کیفیت مطلوب و قابل رقابت محصولات
صادراتی فولاد مبارکه با محصولات شرکتهای تراز اول جهان و همچنین ثبت جایگاه شرکت
فولاد مبارکه در بازارهای اروپائی به عنوان یک تأمین کننده پایدار و قابل اتکا
برای مصرفکنندگان بزرگ این بازار استراتژیک خواند و افزود: حفظ جایگاه شرکت در
بازار خاورمیانه علیرغم نفوذ شدید صادرکنندگان چینی در این بازار و رقابت های
فشرده با سایر صادر کنندگان منطقه ای نیز از دیگر دستاوردهای استراتژیک فولاد
مبارکه است که مرهون تلاش و پشتکار تمام همکاران در کلیه واحدهای شرکت می باشد .
معاون فروش و بازاريابي فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: در راستای حضور
پایدار در بازار جهانی و همسو با سیاستهای دولت محترم مبنی بر توسعه صادرات
غیرنفتی و براساس اهداف تعیین شده شرکت برای
سال 1394 نیز برنامهای مشابه سال قبل تدوین و برنامه ریزی مناسبی برای توسعه
صادرات محصولات شرکتهای وابسته انجام شده است و گروه فولاد مبارکه مصمم است تا با
حضوری پر رنگ در بازارهای جهانی ضمن تحقق صادرات 1.5 میلیون تن محصول نهائی از محل
شرکت فولاد مبارکه، توسعه صادرات شرکت های وابسته را نیز در برنامه های خود در سال
1394 لحاظ نمایند.
وي اظهار اميدواري کرد با همت و تلاش جمعی همکاران پرتلاش گروه فولاد
مبارکه (فولاد مبارکه – شرکت
فولاد هرمزگان شرکت گالوانيزه کاشان و ورق خودرو چهارمحال و بختياري)، صادرات سال
جاری به بيش از 2 ميليون تن برسد که نقطه عطفی در تاریخ صنعت فولاد کشور خواهد بود.
انتهای پیام/ق