رئیس‌جمهور آمریکا تضمین امنیت رژیم صهیونیستی را یکی از اولویت‌های مهم دولتش دانست.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،" اوباما در مصاحبه‌ای 45 دقیقه‌ای با "نیویورک تایمز" به انتقادات صهیونیست‌ها از چارچوب توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پاسخ داد.

وی احتمال تضعیف رژیم صهیونیستی را یکی از ناکامی‌های دوران ریاست جمهوریش قلمداد کرد.

اوباما در این مصاحبه درباره امنیت رژیم صهیونیستی گفت: "اگر در زمان زمامداری من یا به دلیل کاری که انجام داده‌ام اسرائیل آسیب‌پذیر‌تر شود، آن را ناکامی خودم و ناکامی اساسی دوران ریاست جمهوری‌ام قلمداد می‌کنم. این تنها یک ناکامی استراتژیک نیست؛ بلکه یک ناکامی اخلاقی خواهد بود. هیچ اختلافی میان اسرائیل و آمریکا نمی‌تواند پیوند آنها را تضعیف کند. ... حتی در اثنای اختلافم با نخست‌وزیر نتانیاهو -- هم درخصوص ایران و هم درخصوص موضوع فلسطین -- به شکلی باثبات گفته‌ام که دفاع ما از اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است."

اوباما علاوه بر دفاع از چارچوب توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مدعی شد: "در مقایسه با رهیافت و چارچوبی دیپلماتیک که مطرح کرده‌ایم -- و قابل اثبات هم هست -- هیچ فرمول یا گزینه مؤثر‌تری برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای وجود ندارد. ... ما همزمان با ورود به این توافق، به ایرانی‌ها و کل منطقه پیامی شفاف می‌فرستیم که اگر کسی با اسرائیل سر ناسازگاری داشته باشد، آمریکا آنجا خواهد بود. ... چارچوب توافق با ایران فرصتی است که فقط ممکن است یک بار در زندگی یک فرد رخ دهد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار