رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: سند ملی سالمندان تدوین شده و تا یک ماه آینده به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویم می‌شود تا به هیئت دولت ارسال شود.

سند ملی سالمندان تدوین شد/ 21 هزار سالمند در مراکز بهزیستی نگه داری می شوند
فرید براتی سده رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاهی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پیگیری های سازمان بهزیستی در تصویب سند ملی سالمندان، اظهار کرد: سند ملی سالمندان تدوین شده است و تا یک ماه آینده به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیم می شود تا وزارتخانه مراتب ارسال سند را به هیئت دولت برای تصویب فراهم  کند.
وی با بیان اینکه"سالمند رها شده" در کشور نداریم تصریح کرد: 21هزار سالمند در مراکز بهزیستی نگه داری می‌شوند که البته به معنای رها کردن سالمند نیست بلکه شرایط مطلوب نگه داری آن‌ها در خانواده وجود ندارد.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان اضافه کرد: 6میلیون سالمند در کشور وجود دارد که از این میان 80درصد سالمندان در خانواده نگهداری می‌شوند و 20درصد آنها تنها زندگی می‌کنند و البته این 20درصد نیز به معنای رها کردن نیست بلکه سالمند در منزل خود با شرایط مطلوب زندگی می‌کند.
وی با اشاره به کاهش رشد جمعیت سالمندان در سراهای سالمند تصریح کرد: براساس آمار سال 65، 12صدم درصد در سرای سالمندان زندگی می‌کنند که این رقم در سال 90 به 21صدم درصد رسید و براساس آخرین آمار، 30صدم درصد سالمندان در مراکز نگهداری می‌شوند.
براتی سده با اشاره به تکذیب خبر رها شدن 68درصد سالمندان از سوی فرزندانشان تاکید کرد: خبر اخیری که از سوی هلال احمر مبنی بر رها شدن 68درصد سالمندان از سوی فرزندانشان منتشر شد کذب است و این ارقام غیر واقعی است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: براتی ، بهزیستی ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار