شهردار منطقه 22 گفت: با راه اندازی سايت كمپوست در محدوده شمال غرب پايتخت به زودی شهرداری منطقه ظرفيت توليد كود خالص از زباله های تر توليدی ساكنان خود را ماهيانه تا يك و نيم تن افزايش می دهد.

قاسم مولايی شهردار منطقه 22 درگفت و گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به راه اندازی سايت كمپوست در منطقه 22، اظهار كرد: اين سايت با 150 متر مربع مساحت و ارتفاع 4 متر، قابليت جانمايی 5 دستگاه توليد كمپوست را دارد كه تاكنون 3 دستگاه آن برای جانمايی در اين سايت خريداری شده است. 

وی افزود: دستگاههای كمپوست بدون بو و توليد شيرابه، با قابليت جلوگيری از تجمع حشرات و جانوران موذی داراي 2 مخزن جداگانه است كه در بازه زمانی 14 روزه 200 ليتر زباله تر را به كود خالص تبديل می كند؛ به اين صورت كه زباله های تر برای 7 روز در مخزن اول ذخيره می شوند و سپس به صورت خودكار وارد مخزن دوم شده و در 7 روز باقيمانده با افزودن خاك اره، مقدار نيتروژن و كربن آنها تنظيم می شود و كود خالص بدست می آيد.

مولايی در ادامه افزود: اگرچه دستگاههای كمپوست تهيه شده قابليت دپوی تا 400 ليتر زباله تر را دارد، اما براي توليد كود استاندارد 200 ليتر زباله در مخازن اين دستگاه ذخيره می شود. هر يك و نيم تن كود كمپوست به دست آمده ، قابليت تركيب و افزوده شدن با 6 تن خاك و غنی سازی آن را دارد.

 شهردار منطقه 22 تصريح كرد: دستگاه كمپوست تهيه شده قابليت نصب در برجهای مسكونی را نيز دارد و يك دستگاه آن می تواند زباله های تر 200 واحد با سرانه 3 نفر را به كود خالص تبديل كند. 

مولايی گفت: اين اقدام در راستای اجرای طرح آسمان آبی و زمين پاك همچنين اجرای طرح تفكيك از مبدا زباله صورت می گيرد. از مدتی پيش يك دستگاه كمپوست نيز در بازار ميوه و تره بار نگين واقع در ناحيه 3 نصب شده كه زباله های تر تحويلی ساكنان ناحيه را به كود كمپوست تبديل می كند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار