مارکز با بیست و یک سال سن چهار بار قهرمان جهان شده است و به گفته وی در تلاش است به موتور سواران جوان در دنیای موتور سواری به آن‌ها کمک کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مارکز با سن کمی که دارد با چهار قهرمانی از جمله دوبار در ماده موتور جی پی، پدیده  موتور سواری موفق به کسب جوایز بسیاری شده است. وی با وجود کسب افتخاراتی یگانه، بسیار فروتن و متواضع است. "یورو نیوز" به مناسبت افتتاح باشگاه هواداران مارکز در زادگاهش با وی گفتگو کرد. 

مارک مارکز در این گفتگو افزود: هدف من  دفاع از عنوان قهرمانی بود، اما انتظار این را نداشتم که در سیزده مسابقه پیروز شوم و سیزده بار هم در خط نخست قهرمانی جای بگیرم. 

وی در پاسخ به اینکه از آینده چه می‌خواهد گفت: بزرگ‌ترین رویایم قهرمانی در سه ماده موتور سواری بود که به آن رسیده ام و حتی موفق شدم دوبار قهرمان فصل موتو جی پی شوم، اکنون هدفم دفاع از دو عنوان قهرمانی‌ام در موتور جی پی و کسب قهرمانی دیگر است. 

مارکز ادامه داد: من این بخت را داشتم و خانواده ام همیشه یار و یاور من بودند. 

مارکز در ارتباط با مقایسه شدنش با "روسی" و "آکوستینی" گفت:‌ باور نکردنی است چون آن‌ها حقیقتا شخصیت های بزرگی در رقابت  موتو من در برابر همچین اسطوره‌هایی کوچک هستم، به ویژه "والنتینو  روسی" که قهرمان دوران کودکی من بود. 

وی تاکید کرد: زمانی که شنیدم با این اسطوره‌ها مقایسه‌ام می‌کنند خجالت کشیدم اما حال دیگر عادت کرده‌ام و این مقایسه را افتخاری بزرگ می‌دانم. 
 
مارکز در مورد جدی‌ترین و خطرناک‌ترین حریفش گفت: روسی چون فصل گذشته در سکوی دوم قرار گرفت اما در واقع خورخه لورنز حریف خطرناک‌تری است. 

وی در مورد خاطرات کودکی خود اینگونه گفت: همراه مادر و پدرم همیشه به تماشای مسابقات موتورسواری می‌رفتیم و آن‌ها گاهی داوطلبانه به برگزاری مسابقات کمک می‌کردند و من از کودکی با آن ها همراه می‌شدم. 

مارکز در آخر خاطر نشان کرد: تیم مرسدس در حال حاضر از بقیه تیم‌ها جلوتر است و ما پشت سرشان هستیم، ملبورن پیست منحصر به فردی است و خیلی نمی‌توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی در آن خواهد افتاد. وقتی به سال گذشتن و پیست ملبورن نگاه می‌کنم، می‌بینم که مک لارنی‌ها دوم و سوم شدند ولی در باقی فصل نتوانسته آن نتیجه را تکرار کنند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: مارکز ، موتورسواری ، مرسدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار