معاون وزیر کشور در امور سیاسی گفت: باید فعالیت‌های حزبی احزاب گسترش یابد و مردم را به آمدن به صحنه انتخابات تشویق کنیم.

با کسانی که نظم جلسات احزاب را به هم می‌زدند باید برخورد شودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، "محمد حسین مقیمی" معاون وزیر کشور در امور سیاسی در پایان نشست خود با دبیران کل احزاب سیاسی و تشکل‌ها گفت: حمایت وزارت کشور و استانداری‌ها و بخشداری‌ها برای پیشرفت کار احزاب یک وظیفه است.

وی ابراز امیداوری کرد که وزارت کشور با رهنمودهای رئیس جمهوری و وزیر کشور وظایف ملی خود را در چارچوب قانون انجام دهد.

مقیمی با تأکید بر این که از جلسات احزاب حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: برقراری امنیت و حفظ کرامت کسانی که سخنرانی می‌کنند، وظیفه ماست و به عنوان وزارت کشور وظیفه داریم از همه تشکل‌هایی که برای پیشرفت ایران فعالیت می‌کنند حمایت کنیم و این را تکلیف خودمان می‌دانیم.

معاون وزیر کشور در امور سیاسی برخورد با کسانی که نظم این جلسات را به هم می‌زدند وظیفه دیگر خود برشمارد و اظهار داشت: وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی وظایف خود را به خوبی انجام ندادند و موضوعی مثل حادثه شیراز نداشته باشیم زیرا که همه از حادثه شیراز به عنوان یک کار بد نام بردند.

وی با تأکید بر این که باید فعالیت‌ها در چارچوب قانون باشد، خاطرنشان کرد: در این شرایط می‌توان از فعالیت‌های احزاب دفاع کنیم.

 مقیمی در مورد خانه احزاب گریزی به جلسات خود با هیأت منتخب شده احزاب زد و گفت: خانه احزاب متعلق به احزاب است و مال وزارت کشور نیست و باید خودشان برای پیشرفت آن فعالیت کنند و ما هم کمک می‌کنیم خانه احزاب به زودی فعال شود و خانه احزاب متعلق به احزاب شناسنامه‌دار است و اگر باید اساسنامه آن تغییر پیدا کند باید در مجمع عمومی تصمیم‌گیری شود.

معاون وزیر کشور در امور سیاسی خاطرنشان کرد: به عنوان وزارت کشور حمایت می‌کنیم که خانه احزاب شکل بگیرد زیرا خانه احزاب یک تشکل صنفی است همان طور که سایر اصناف از ما مجوز می‌گیرند و تا زمانی که در چارچوب قانون عمل می‌کنند از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی بیان داشت: طی هفت جلسه‌ای که با دبیران احزاب داشتیم قرار شد مجمع عمومی را تشکیل دهند و طبق قانون احزاب کار خود را شروع کنند.

مقیمی تأکید کرد: باید فعالیت‌های حزبی احزاب گسترش یابد و مردم را به آمدن به صحنه انتخابات تشویق کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مقیمی ، احزاب ، وزارت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار