سید حسن نصر الله در گفتگو با شبکه الاخباریه سوریه گفت توافق هسته ای شبح جنگ را از منطقه دور می کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در گفتگو با شبکه الاخباریه سوریه به آخرین تحولات سیاسی در منطقه و جهان پرداخت.
وی در این مصاحبه درباره پرونده هسته ای ایران گفت: توافق هسته ای شبح جنگ را از منطقه ما دور خواهد کرد.
وی گفت: جهان به این نتیجه رسیده است که در موضوع ایران هیچ راه  حلی جز مذاکره وجود ندارد و این نشان دهنده قدرت ایران است.
سید حسن نصرالله گفت: برای فهمیدن اهمیت توافق هسته ای ایران کافی است به موضع اسرائیل و خشم سعودی ها نگاه کنیم.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مهمترین مسأله در توافق هسته ای این است که ایران با وجود پافشاری آمریکایی ها، درباره هیچ پرونده ای جز پرونده هسته ای مذاکره نکرد و این درحالی است که آمریکایی ها اصرار داشتند وارد پرونده های دیگر شوند.
وی گفت: توافق هسته ای موجب تقویت قدرت و نقش ایران در منطقه خواهد شد و هرگز موجب فشار بر هم پیمانان ایران در منطقه نخواهد شد.
وی گفت: ایران در مرحله آینده خواهد توانست در کنار هم پیمانانش و ملت های منطقه بایستد.
وی همچنین درباره بحران سوریه گفت سوریه به سبب حمایت از مقاومت مورد تهاجم قرار گرفته.
وی تصریح کرد: جنگ در سوریه جنگ مقاومت و استقلال سوریه است.
سید حسن نصرالله همچنین گفت جنگ در سوریه با شکست مواجه شده است و علت شکست جنگ علیه سوریه ایستادگی ملت و رهبران سوریه است.
وی اظهار داشت بشار اسد همیشه آماده گفتگوی سیاسی بوده ؛ اما گروه های مخالف سوری به دنبال راه حل های سیاسی نیستند و بیشتر آنها حامی خارجی ها هستند.
وی درباره عربستان نیز تصریح کرد: مشکل عربستان، مشکل ذهنیت آنهاست .مشکل آنها این است که نمی توانند ملتها را آزاد و مستقل ببینند.
دبیرکل حزب الله ادامه داد: اولین کسی که از اشغال سوریه بوسیله ایران سخن گفت سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان بود؛ اماهیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد؛ بلکه افسران و مشاورانی در سوریه هستند که حضور آنها با موافقت دولت سوریه صورت گرفته است.
دبیرکل حزب الله درباره تجاوز به یمن نیز تأکید کرد: تجاوز به یمن تجاوز آمریکایی سعودی است.عربستان خواهان  تسلط بر یمن است و صحبت از تسلط ایران در یمن سخنی صحیح نیست.
وی گفت: من یقین دارم عربستان در یمن شکست خواهد خورد.عربستان کشوری است که در آن دموکراسی و حقوق بشر وجود ندارد.
دبیرکل حزب الله درباره رابطه کشورهای منطقه با شاه سابق ایران نیز تصریح کرد: عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس و بیشتر کشورهای عربی  بهترین رابطه را با ایران در زمان شاه داشتند و در آن زمان هیچ یک از سران و یا علمای سعودی نگفتند با ایران چه رابطه ای دارند. درحالی که شاه ایران شیعه بود و سنی نبود.شاه هم پیمان آمریکا و اسرائیل بود.
سید حسن نصرالله در ادامه افزود: زمانی که انقلاب ایران به رهبری امام خمینی پیروز شد عربستان و کشورهای عربی شروع به دشمنی با ایران کردند؛ چرا که انقلاب اسلامی از فلسطین حمایت می کرد و دشمن اسرائیل بود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار