قاضی زاده هاشمی گفت: پرونده داروهای غیر مجاز چشم پزشکی توسط دادستان تهران دنبال می‌شود و مطمئن هستم با دقت و نظری که دارند نتیجه را در اولین فرصت اعلام شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: دکتر ضیایی از سوي رئیس جمهور به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر معرفی شدند و جایگزین ایشان فرد شایسته‌ای شدند و امیدواریم در ادامه با خدمات دکتر ضیایی و همکاران آنها تحولی در نظام آموزش پزشکی ایجاد شود.

وی افزود: در سال 94 گام مهم طرح تحول سلامت، در حوزه آموزش پزشکی خواهد بود و به منظور بهتر شدن دانشگاه‌های پزشکی باید دولت از نظر مالی کمک کند و از نظر من این مساله بیشتر جنبه مدیریتی دارد. دانشگاه‌های علوم پزشکی محل علم است و علم را در دنیا رصد می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به مقررات دست و پا گیر سرای دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: مقررات دست و پاگیر سرای دانشکده‌های پزشکی کمکی به موفقیت آنها نمی‌کند و شرایط امروز این دانشگاه‌ها به گونه‌آی است که آنها در هر امری اجازه بگیرند و قانونگذار که مجلس شورای اسلامی است، دست آنها را در زمینه مالی و استخدامی باز گذاشته است و آنها را از سایر نهادهای قانونی مستثنی کرده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: آنچه برای دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنا است خود قانون است، قانون اجازه می‌دهد که دانشگاه‌ها خود را در قالب هیات امنایی به مقصد مطلوب خود برسانند و مستقل شوند، به تبع دانشگاه‌ها قبل از توسعه باید منابع لازم را درنظر بگیرند نه اینکه برای استخدام منشی و کارمند روندی مانند سایر ادارات طی کنند. 

وی درخصوص چالش‌های آموزش پزشکی تصریح کرد: مهمترین چالش‌هایی که در زمینه آموزش پزشکی وجود دارد، این است که تقریبا در حوزه‌های مختلف با توجه به نیاز مردم کمتر نیرو تربیت کرده‌ایم و باید وزارت بهداشت در این زمینه همان رفتار وزارت علوم را در پیش بگیرد و در حوزه سلامت باید به تعداد کافی پزشک و متخصص داشته باشیم و تولید بیش از اندازه آن نیز می‌تواند به مردم آسیب برساند. 

وزیر بهداشت بیان کرد: منصفانه نیست که مردم مدرکی در زمینه پزشکی بگیرند و بیکار باشند و از یک طرف ادعا می‌کنیم تعداد زیادی پزشک در کشور وجود دارد و از طرف دیگر پزشک عمومی در برخی مناطق کم داریم. پزشک خانواده را برای جبران این مساله در برخی مناطق کشور مستقر می‌کنیم که نیاز به توسعه و تربیت نیروی انسانی دارد، علاوه بر آن مهمترین بخش در حوزه پزشکی این است که زیرساخت‌های ما در این زمینه تغییری نکرده است و باید در زمینه‌ مهارتهای پزشکی تجدید نظر کنیم.در برخی مناطق باید از افراد بومی استفاده کنیم، دانشجویان پزشکی علاوه بر سربازی در هر مقطع یک دوره طرح باید بگذرانند، برای جبران این مساله بومی گزینی را انتخاب کردیم و ظرفیت‌های جدیدی را در حوزه پزشکی ایجاد خواهیم کرد. 

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: سهمیه اخذ دانشجوی پزشکی را افزایش می دهیم و ظرف 10 سال آینده گذراندن طرح در پزشکی به آموزش مهارت‌ها تبدیل خواهد شد.

وزیر بهداشت درخصوص کودهای شیمیایی اظهار داشت: من قول ندادم کود شیمیایی را حذف کنیم، باید به اندازه و از نوع مرغوب آن در محصولات کشاورزی استفاده کنیم. سال گذشته وزیر کشاورزی با ما در این خصوص همکاری کردند. 

قاضی زاده هاشمی در خصوص تجمیع واحدهای پزشکی افزود: برای تجمیع واحدهای پزشکی طرح آمایش سرزمینی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستادیم، اکثر عزیزان در این شورا متفق‌القول هستند که آسیب دیدن کیفیت آموزشی حوزه پزشکی با گسترش بی‌رویه آن مغایرت دارد و قرار است این تجمع در قالب قطب‌های حوزه پزشکی صورت بگیرد تا از یک هم‌افزایی برخوردار شوند و مسئله‌ای به نام ادغام دانشکده‌های پزشکی وجود ندارد و در این یکسال و نیم گذشته مجوز جدیدی برای احداث دانشکده پزشکی نداشتیم و حدود 90 دانشکده پزشکی را باید ادغام کرد.

وی درخصوص سریال در حاشیه اظهار داشت: سریال در حاشیه سریالی است که مردم آن را می‌بینند و خود مردم درباره آن قضاوت می‌کنند در مورد فاخر بودن یا نبودن آن هنرمندان اظهار نظر خواهند کرد و چند شماره آن را قبل از پخش دیدم و صحبتهایی در این زمینه داشتم که انجام نشد، ما از هیچکس دلخور نیستیم. یک نظر کلی درباره صدا و سیما وجود دارد که این سازمان یک دانشگاه است و باید به بخشی از مجموعه‌های که در خدمت مردم هستند، احترام بگذارند. هر کدام از این مجموعه‌ها اشکال‌ها و اشتباهاتی دارند و طنز برای مردم لازم و هنر عرصه‌ وسیعی است، طبیعت طنز را اغراق در بر می‌گیرد و هم هنر را باید تقویت کرد و هم طنز در کشور وجود داشته باشد، نمی‌توان گفت که طنز درباره هیچ قشری از جامعه نباشد و خود ما حاشیه سازی در این باره نکنیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: پرونده داروهای غیر مجاز چشم پزشکی توسط دادستان محترم تهران دنبال می‌شود و مطمئن هستم با دقت و نظری که دارند نتیجه را در اولین فرصت به سمع و نظر مردم می‌رسانند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار