میزان تولید قارچ خوراکی در فارس امسال2 هزار تن افزایش می یابد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ کارشناس مسئول گلخانه های گل و گیاه زینتی و قارچ های خوراکی جهاد کشاورزی فارس گفت : با توجه به تسهیلات ارایه شده به متقاضیان پیش بینی می شود میزان تولید قارچ خوراکی در استان به 5 هزار و 300 تن برسد .

حسن پور درباره نحوه ی تسهیلات ارایه شده ادامه داد : متقاضیان بعد از تشکیل پرونده از طرف مدیریت باغداری به بانکهای عامل معرفی می شوند و 70درصد از کل سرمایه گذاری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که باز پر داخت آن 7 ساله است .

وی درباره نحوه باز پرداخت بیان کرد: سال اول سازندگی و سال دوم تنفس نام دارد و باز پرداخت

از سال سوم اغاز می شود .

حسن پور افزود : سود تسهیلات ارایه شده در مناطق محروم 11 درصد و در سایر مناطق 14 درصد است .

کارشناس مسئول گلخانه های گل و گیاه زینتی و قارچ های خوراکی جهاد کشاورزی فارس با بیان این که یک واحد 200 تنی تولید قارچ با اشتغال زایی 18 تا 20 نفر همراه است افزود : شیراز، مرودشت و سپیدان به ترتیب بیشترین تولید کننده های قارچ استان هستند .

این کارشناس با بیان این که 60 درصد قارچ تولیدی در استان مصرف می شود ادامه داد: 30 درصد به استان های همجوار و 10 درصد به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود .

وی گفت : 11 کارگاه تولید قارچ باعث اشتغال زایی 850نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شده است.

قارچ به صورت فشرده در واحد سطح و در فضای بسته تولید می شود . این روش تولید با بهره وری بالا و کاهش مصرف آب همراه است . میزان آب مصرفی 3 دهم لیتر در ثانیه برای یک واحد 200 تنی است .

نداشتن نیاز به زمین مرغوب زراعی و استفاده از ضایعات کشاورزی از دیگر مزایای تولید قارچ به روش فشرده است .

انتهای پیام/س




برچسب ها: افزایش ، تولید ، قارچ ، خوراکی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.