اهالی روستای افراچال ساری با همکاری مسئولان برای رفع کمبود آب آشامیدنی دست بکار شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، روستای افراچال در 45 کیلومتری جنوب شهرساری و در کنار سد شهید رجایی (سلیمان تنگه) قرار دارد ولی چند سالی است که با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه است و اهالی روستا در تابستان گذشته از قطع بودن آب حتی در چند روز متوالی گله مند بودند که این مسئله موجب شد تا مردم و مسئولان برای رفع این مشکل گام محکمی بردارند.

عضو هیئت امنای حسینیه روستای افراچال در گفتگو با خبرنگار ما گفت در ابتدای سال 94 که از طرف مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده تصمیم گرفتیم با همکاری اهالی روستا ، کار آبرسانی را از یک چشمه در دل جنگلهای اطراف روستا انجام دهیم.

حاج اصغر عالیشاه افزود: با فراخوان مردم برای همکاری ، هر روز حدود 70 تا 80 نفر برای لوله گذاری به سرکار می آمدند

عضو شورای اسلامی روستای افراچال هم به خبرنگار ما گفت: مدت 10 روز است که لوله گذاری 7 کیلومتر از مسیر صعب العبور جنگلی در حال انجام است.

علی محمد نژاد افزود: مردم روستا از پیر تا جوان برای حفر لوله و لوله گذاری مشغول فعالیت هستند.

دیگر عضو شورای روستای افراچال هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هر خانوار برای تامین پول خرید لوله 400 هزار تومان پرداخت کردند.

منصور عالیشاه افزود: با توجه به صعب العبور بودن این منطقه جنگلی، حضور همه قشرها در این روستا از جوان تا پیر پر رنگ است.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید رجایی روستای افراچال هم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری تصریح کرد :مردم روستا به تبعیت از مقام معظم رهبری شعار امسال را تعریف کردند و با اینکار نمونه ای شدند برای روستاهای دیگر.

کامران رجبی افزود روستای افراچال به خاطر وجود سد شهید رجایی و جنگلهای زیبا و بکر همه ساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است بنابراین وجود آب آشامیدنی سالم برای این روستا ضروری است.

عضو هیئت امنای روستای افراچال هم در ادامه گفت: روزانه اهالی روستا از هر قشری در این منطقه مشغول فعالیت هستند و همکاری جدی در این زمینه دارند.

حاج عیسی نبی زاده افزود: استفاده از ابزارهای ساده به منظور حفظ محیط زیست از اقدامات مهم مردم برای آبرسانی به روستا است.

یکی از اهالی روستا که شغلش دبیر آموزش و پرورش است و در آنجا مشغول کار بود نیز به خبرنگار ما گفت: مردم روستا با توجه به سختی لوله گذاری در این منطقه با تقسیم کار و همکاری و همدلی مشغول فعالیت هستند.

رجب قربانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک مسئولان در تابستان پیش رو دیگر مشکل کم آبی در این روستا نداشته باشیم.

بخشدار کلیجانرستاق ساری هم به خبرنگار ما گفت با تلاش اهای روستا به زودی کار لوله گذاری به پایان می رسد.

رسولی تصریح کرد با پایان لوله گذاری ، کار احداث منبع ذخیره آب و شبکه گذاری لوله داخل روستا هم آغاز خواهد شد تا مشکل آب این روستا برطرف شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی ساری هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مشارکت همه اهالی روستا در این کار نماد همدلی و همزبانی آن ها است و این مسئله کمک مهمی به ما کرده است.

خلیلی افزود: روستاهایی که دچار کمبود آب آشامیدنی سالم هستند می توانند مانند اهالی این روستا به ما کمک کنند و ما هم با احداث مخازن و نصب شبکه داخلی مشکل آن ها را برطرف می کنیم.

غلامحسن علیپور دیگر عضو شورای اسلامی روستای افراچال هم به خبرنگار ما گفت از آقایان دکترسید رمضان شجاعی و مهندس محمد دامادی نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، بخشدار کلیجانرستاق و مسئولان آب و فاضلاب روستایی استان و شهرستان به خاطر کمکها و تلاشهایشان برای برطرف شدن این مشکل کمال تشکر و قدردانی را داریم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اهالی ، جهادی ، افراچال ، آب ، کمبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.