پژوهشگر روزنامه کیهان و مدیرعامل ماهنامه عصر اندیشه گفت: آمریکایی‌ها به خودشان اعتماد ندارند و حتی برای نهادهای یکدیگر جاسوس می‌گذارند و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا دستاورد نیست بلکه یک موضوع مشخص است.

فضلی‌نژاد: لوزه‌های عفونی لوزان جراحی شود/ طالبی: قطعاً در صورت عدم توافق با قدرت‌های جهانی تعهدات برگشت‌پذیر است

به گزارش خبرنگار  احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، "فضلی‌نژاد" مدیرعامل ماهنامه عصر اندیشه در گردهمایی بزرگ دانشجویان تحت عنوان "لوزان بدون روتوش" اظهار داشت: آمریکایی‌ها به خودشان اعتماد ندارند و حتی برای نهادهای یکدیگر جاسوس می‌گذارند و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا دستاورد نیست بلکه یک موضوع مشخص است.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل رهبری در حل بحران‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی یادآور شد: ما باید موضوع را در یک افق گسترده ببینیم و ما دلواپس نیستیم چون فتنه را پشت سر گذاشتیم و ما انتقاد داریم و منتقد هستیم و معتقدیم که در سال همزمانی ملت و دولت، ملت کارفرمای دولت است.

مدیرمسئول ماهنامه عصر اندیشه یادآور شد: لوزه‌های عفونی لوزان باید جراحی شود و با کنش‌های هیجان‌زده نباید ظرفیت‌سوزی گردد و زبان تناقض زبان دیپلمات‌هاست.

وی در پایان با اشاره به حمایت مشروط سران نظام از تیم مذاکره کننده خاطرنشان کرد: در عرصه بین‌المللی به صلاح نیست که اقتدار تیم مذاکره کننده را مخدوش کنیم اما نباید زیاده‌روی شود تا اقتدار جهانی مخدوش گردد و باید در مقابل توطئه‌های دشمن هشیار باشیم.


طالبی: قطعاً در صورت عدم توافق با قدرت‌های جهانی تعهدات برگشت‌پذیر است


"حسین طالبی" محقق سازمان انرژی اتمی در مراسم بررسی بیانیه سوئیس تحت عنوان "لوزان بدون روتوش" که در سالن بصیرت لانه جاسوسی سابق برگزار شد، اظهار داشت: در صورت عدم پایبندی قدرت‌های جهانی به تعهدات خود، تمام ظرفیت‌های انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بازگشت‌پذیر است اما زمان‌بر و هزینه‌بر می‌باشد.


وی یادآور شد: در بیانیه لوزان مشخصاً هیچ عددی وجود ندارد و لذا نمی‌توان بیانیه را مبنا قرار داد.

طالبی با بیان توضیحاتی درباره راکتور آب سنگین اراک و حساسیت بی‌مورد قدرت‌های جهانی نسبت به این راکتور یادآور شد: توان راکتور اراک 40 مگاوات است و تولید پلوتونیوم آنقدر نیست که بتوان با آن بمب اتم ساخت و چنین قصدی نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به اصول مهندسی ساخت تأسیسات فوردو یادآور شد: اگر بیانیه آن طور که آمریکا گفته است، باشد این فرض مطرح می‌شود که اطلاعات به راحتی در اختیار سازمان‌های جاسوسی قرار می‌گیرد.

طالبی در پایان با اشاره به فضای ایجاد شده در جامعه خاطرنشان کرد: باید به قشر خاکستری جامعه توجه کنیم و امروز چنین تصویر شده است که یک موفقیت بزرگ شکل گرفته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار