معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست استان فارس از آبگیری هفتاد درصدی دریاچه مهارلو در استان فارس خبر داد.

دریاچه مهارلو در استان فارس آبیگری شد
حمزه بلوی معاون فنی اداره  حفاظت محیط زیست استان فارس  در گفت‌و‌گو باخبرنگار حوزه محیط زیست باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آبگیری دریاچه مهارلو اظهار کرد:‌دریاچه مهارلو واقع در استان فارس بالغ بر هفتاد درصد تاکنون آبگیری شده است. 
وی در ادامه در خصوص منشأ آبگیری دریاچه گفت:‌ حوزه آبریز دریاچه که شامل قمست‌های بالا دست است از دشت شیراز تا مرزبین شیراز و سپیدان که معروف به گردنه شور است،‌همچنین رودخانه دشت چنار و رودخانه تنگ سرخ که از جریان‌های فصلی هستند از جمله مراکز منشأ آبگیری دریاچه مهارلو هستند.

معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: همچنین یک بخشی از فاضلاب تخلیه شده شهر شیراز نیز یکی از موارد آبگیری دریاچه مهارلو است. 

بدوی تاکید کرد:‌ با توجه به شوری بسیار زیاد آب دریاچه مهارلو، توسط جلبک دو نالیدلا، آرتمیا تولید می‌شود که غذای مخصوص فلامینگوها است در همین راستا دریاچه مهارلو تنها دریاچه‌ای است که فلامینگوها در آن تخم گذاری می‌کنند. 

وی در پایان گفت:‌ تعدیل حرارت محیط،جلوگیری از پخش ریزگردها،  گذراندن اوقات فراغت و تاثیر رطوبت دریاچه بر اراضی اطراف حاشیه از جمله موارد تأثیرات آبگیری دریاچه مهارلو هستند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار