سخنگوی کاخ سفید اعمال تحریم‌های بیشتر را علیه ایران در حال حاضر کاری غیر منطقی خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود اعمال تحریم‌های بیشتر را علیه ایران کاری «غیرعاقلانه» خواند. 

 وی درباره احتمال وتوی تلاش‌ها علیه ایران در کنگره گفت: هنوز زود است. ما همچنان در فضایی هستیم که امیدواریم اعضای کنگره دقیقا مفهوم تعهداتی را که از ایران گرفته‌ایم، درک کنند. وزارت امور خارجه به اعضای کنگره در کمیته امنیت ملی پیشنهاد کرد وندی شرمن، یکی از اعضای رهبری مذاکره کنندگان در تیم آمریکا گزارش محرمانه‌ای را به آن‌ها ارائه کند. 

وی گفت: رئیس جمهور به «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا تلفن زد و با او درباره تعهداتی که ایران داد، گفتگو کرد. اوباما معتقد است رویکرد اصولی وی برای استفاده از دیپلماسی بهترین راه پیش روی ما برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. 

ارنست درباره اظهارات کسینجر وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در وال استریت ژورنال در انتقاد از رژیم راستی آزمایی گفت: جامعه بین المللی مجموعه ای از دقیق‌ترین بازرسی سرزده را به اجرا گذاشته است که تاکنون برای برنامه هسته‌ای هیچ کشور دیگری اعمال نشده است. 

جاش ارنست ادامه داد: نگرانی اصولی ما این است که اطمینان یابیم مقامات آمریکایی مسئول گفتگو درباره جزییات این توافق، زمان و فضای لازم را برای نهایی کردن این توافق تا پایان ژوئن (تیر ماه) داشته باشند و این آسان نخواهد بود. همچنان اطمینان خواهیم داشت که اگر آمریکا به رهبری جامعه بین المللی ادامه دهد، ما خواهیم توانست نوع اتحادی را که تاکنون در وارد کردن فشار به ایران موثر بوده است، حفظ کنیم

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: یکی از دلایلی که ما تلاش می‌کنیم این موضوع را با شدت در کنگره مطرح کنیم این است که اعمال تحریم‌های بیشتر در حال حاضر غیرعاقلانه خواهد بود و اهرم مهمی را که اکنون در برابر ایران داریم، تضعیف خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جاش ارنست ، ایران ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار