به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، آيين عطرافشاني مزار شهدا با حضور هنرمندان و مسئولان دستگاه‌هاي فرهنگي امروز انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: به مناسبت 20فروردين ماه سالروز شهادت سيد شهيدان اهل قلم، شهيدآويني، هفته اي به نام هفته هنر انقلاب اسلامي نام گذاري شده است که حوزه هنري خراسان رضوي برنامه هايي را به اين مناسبت برگزار مي کند.

سید جواد رفائی حضور در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام را به عنوان آغاز برنامه‌های این هفته عنوان نمود و افزود: دیدار هنرمندان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی با امام جمعه مشهدو استفاده از نظرات وی پیرامون مسائل فرهنگی،‌هنری از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به نقش متقابل هنر و انقلاب گفت: انقلاب باعث تزکيه هنر از آلايش هاي ظاهري و محتوايي و هنر باعث معرفي بيشتر انقلاب در عرصه جهاني شده است.

رفائی تصریح کرد: روز شمار هفته هنر انقلاب در سال جاری به عنوان؛ «هنر انقلاب، ایثار و شهادت»، «هنر انقلاب و سید شهیدان اهل قلم»، «هنر ولایت و رهبری »، «هنر انقلاب و ادبیات»، «هنر انقلاب، مقاومت و بیداری اسلامی» و «هنر انقلاب و ادبیات پایداری» انتخاب شده است.

ابراهیم زره ساز معاون فرهنگي حوزه هنري خراسان رضوي برگزاري مراسم شعر انقلاب اسلامي در مزار شهدارا از دیگر برنامه های این هفته نام برد و افزود: برپايي نمايشگاه پوسترهاي انقلاب اسلامي در نگارخانه رضوان، اکران فيلم هاي شهيدآويني در سينماهويزه با حضور محمدحسين جعفريان در روز دوشنبه 24فروردين ماه، برپايي مراسم شب خاطره با محوريت انقلاب اسلامي در مسجد کرامت با حضور خانواده هاي شهداي هنرمند و خانواده شهيدصيادشيرازي از مهم ترين برنامه هاي اين هفته است.

وی درباره ساير فعاليت هاي حوزه هنري استان گفت: حوزه هنري در عرصه فيلم و مستند داراي آثار متعددي است که يکي از اين آثار، توليد فيلم مستند از درگيري هاي داعش در دمشق است. اين فيلم هم اکنون در حال تدوين است و قابليت تبديل به فيلم سينمايي با استفاده از بازيگران سوري را دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.