وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: این کشور سوخت رسانی به هواپیماهای درگیر در عملیات یمن را آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه اعلام کرد واشینگتن سوخت رسانی به هواپیماهای ائتلاف موسوم به عربی را آغاز کرده است.

سرهنگ «استیو وارن» سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت:اولین مورد این عملیات شامگاه سه شنبه با تحویل سوخت از یک هواپیمای سوخت رسان کی سی -۱۳۵ نیروی هوایی آمریکا به یک جت جنگنده اف -۱۵ نیروی هوایی عربستان و یک جت جنگنده اف - ۱۶ نیروی هوایی امارات انجام شد.

به گفته وارن، پرواز هواپیماهای سوخت رسان امریکا برای تحویل سوخت به هواپیماهای ائتلاف هر روز و خارج از فضای هوایی یمن انجام می‌شود.

چین دیپلمات‌های خود را از یمن خارج کرد

مقامات چین روز چهارشنبه از خروج ۱۴ مقام دیپلماتیک این کشور از یمن و بازگشت آن‌ها به پکن خبر دادند.

مقامات چین اعلام کردند: این ۱۴ نفر پس از یک پرواز ۱۶ ساعته از اتیوپی به پکن بازگشتند.

بر اساس این گزارش؛ دیگر شهروندان چینی که از کشور بحران زده یمن خارج شدند قرار است در روزهای آینده به پکن بازگردند.

یونیسف: کودکان یمنی در معرض خطرات بسیاری قرار دارند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: کودکان یمن که در کشاکش درگیری‌های این کشور اسیر شده‌اند، در معرض تهدید‌ها و خطرات بسیاری قرار دارند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در یمن نیز اعلام کرد: تاکنون ۳۷ ساختمان در صنعا، الدالی و عدن تخریب شده‌است که این رقم شامل پنج باب بیمارستان و یک مدرسه می‌شود.


ممانعت عربستان از نزديک شدن کشتی حامل سوخت به بندر الصليف يمن
نیروهای دریایی عربستان سعودی مانع از نزدیک شدن یک کشتی حامل مواد سوختی به بندر الصلیف در استان الحدیده در غرب یمن شدند و همه سرنشینان آن را به گروگان گرفتند.


12:31 ارتش یمن با کمک نیروهای مردمی توانست عناصر تکفیری را در شهر عتف در استان شبوه را به هلاکت برساند و امنیت را در این شهر برقرار کند.

12:34 جنگنده‌های ائتلاف موسوم به عربی صنعا -- پایتخت یمن -- و برخی از مناطق مرزی جنوب این کشور را بمباران کردند.





انتهای پیام/
برچسب ها: عربستان ، امریکا ، چین ، یمن ، درگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۴۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۴
به نظر شما آقايان سياستمدار ما ميتوانيم با اين شيطان جاني و هرزه كنار بيائيم.در روز روشن مردم را قتل عام ميكنند و به روي مبارك هم نمي آورند.بابا خيلي خوش خياليد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
ای ملت مقاوم یمن افرین بر شجاعت شما و افرین به غیرت شما و امروز شما قادرید ال سعود را برای همیشه نابود کنید و ملت ایران و مقاومان منطقه هم در کنار شما هستند و شما با قدرت به پیش بروید و ال سعود و امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند چون همه میدانند بزودی ال سعود از حمله به یمن سخت پشیمان میشود و امید همه مسلمانان نابودی ال سعود داعشی و اسراییل کودک کش و جعلی هست.
آخرین اخبار