شیخ عبد الله بن زاید آل نهیان مدعی شد کشورهای حوزه خلیج فارس برای برقراری روابط دیپلماتیک با تهران دلایل متقن چندانی ندارند.

وزیر خارجه امارات: ایران در یمن و منطقه مداخله می‌کندبه گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه "العربیه،" "شیخ عبد الله بن زاید آل نهیان" -- وزیر خارجه امارات -- در یک کنفرانس خبری مشترک با "ریاض یاسین" -- وزیر خارجه دولت مستعفی یمن -- مدعی شد: ایران در امور داخلی یمن و سایر کشورهای منطقه مداخله می‌کند.

وی همچنین از بی‌علاقگی کشورهای حوزه خلیج فارس برای تقویت روابط دیپلماتیک با کشورمان سخن گفت.

"آل نهیان" در خصوص آنچه این روزها در یمن رخ می‌دهد مدعی شد: "ما همه اقدامات را در تمام سطوح -- از شورای امنیت سازمان ملل گرفته تا مذاکرات منطقه‌ای -- انجام دادیم تا شبه نظامیان حوثی را قانع کنیم با ما همکاری کنند و از اقدامات خشونت‌آمیزشان در یمن به کمک ایران دست بردارند؛ اما آنها تمامی تلاش‌های آشتی‌جویانه ما را نادیده گرفته‌اند. ... ما مصمم هستیم از برادران یمنی‌مان -- چه در قالب ارائه کمک‌های نظامی و چه در قالب ارائه کمک‌های بشردوستانه -- حمایت کنیم. ایران با مداخله در فعالیت‌های نظامی، منطقه را بی‌ثبات می‌کند."

وی همچنین با تکرار ادعاهای قدیمی و عجیب خود درباره کشورمان مدعی شد: "ایران این اقدام را فقط در یمن انجام نمی‌دهد؛ بلکه به اقدامات مشابهی در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان هم دست می‌زند. اقدامات ایران، نزدیکی ما به این کشور را دشوار می‌کند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۶:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
امارات کوچولو هیس!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
چه در یمن چه در بحرین به گفته مولایمان ، اگر دخالت میکردیم و ما بودیم وضع اینگونه نبود !!!!!
آخرین اخبار