دور جدید تمرینات تیم ملی جودو قبل از مسابقات آسیایی در حالی آغاز شد که خط خوردن برخی استعدادها از فهرست نفرات ابهامات زیادی را به وجود آورده است.

خانه نشینی دوباره ستاره‌ای به نام بنا!
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، شورای فنی فدراسیون جودو با نظر مجید زارعیان سرمربی جدید تیم ملی در حالی برای برگزاری دور جدید اردوی آماده سازی قبل از رقابت‌های قهرمانی آسیا فهرست 29 ورزشکار را اعلام کرده است که در این لیست نام 5 بازیکن از 9 جودوکار اعزامی به رقابت‌های جایزه بزرگ ترکیه حذف شده است.

طبق این تصمیم و در حالی که زارعیان به هیچ  وجه حاضر نیست ناکامی در رقابت‌های ترکیه را بپذیرد و به نظر وی شاگردانش مطابق انتظار و با توجه به بضاعتشان کار کرده‌اند به نظر می‌رسد با حذف نفرات، شورای فنی تا حدود زیادی پذیرفته است که در ترکیه ناکام بوده و نظری متفاوت با سر‌مربی دارد!

از بین نفرات حذف شده نام وحید بنا بیشتر از سایر نفرات جالب توجه است.

بنا، جودکار اهل استان فارس از سال  84 به عضویت تیم ملی نوجوانان درآمد و در 87 موفق شد با وجود سن و سال کم خود و در 18 سالگی فیکس تیم ملی بزرگسالان شود، وی سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جهان بزرگسالان، آسیایی، گرند پریکس و پیکارهای غرب آسیا را در کارنامه خود دارد، اما آسیب دیدگی در اردوی مشترک ازبکستان وی را خانه نشین کرد، بنا مدت 2 سال و نیم مصدومیت خود را در حالی پشت سر گذاشت که هزینه‌های جراحی را نیز خود متقبل شد با این وجود در سال 93 وی بار دیگر به جودو بازگشت و موفق شد بنا کسب عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور به تیم  ملی دعوت شود و خود را فیکس کند.

وی در حالی که پیش از این در 66 کیلوگرم مبارزه کرد در مسابقات جایزه بزرگ ترکیه در یک وزن بالاتر نتوانست مانند گذشته عملکرد مناسبی داشته باشد و با قبول اولین شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به نظر می رسد کنار گذاشته شدن وی از اردوی تیم ملی آن هم در شرایطی که پس از مدتها آسیب دیدگی برای اولین بار در 73 مبارزه کرد گرفتن فرصت از یک استعداد  باشد.

جودوی ایران در چند سال اخیر و در مسابقات مختلف نشان داده است که در رده سنی بزرگسالان پتانسیل چندان قدرتمندی دارد و مجبور از همین تعداد محدود مهره‌هایش هم استفاده کند.

به نظر برخی کارشناسان، شورای فنی می‌توانست با دعوت از جودوکاران حاضر در جایزه بزرگ ترکیه به ویژه بنا از آنها حداقل به عنوان حریف تمرینی استفاده کند تا به آمادگی کامل برسند.

خط خوردن نام احسان بهرامیان هم از دیگر مسائل ابهام آمیز است.

بهرامیان یکی از 5 نماینده اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون که بر خلاف دیگر هم تیمی‌هایش توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

بهرامیان در جایزه بزرگ ترکیه به علت  مصدومیت به میدان نرفت، اما کادر فنی نام وی را نیز در لیست نفرات دعوت شده به اردو حذف کرد.

باید به انتظار نشست تا ببینیم شورای فنی فدراسیون جودو با این تدابیر در رقابت‌های قهرمانی آسیا چه نتایجی را به دست می‌آورد و آیا باید به دنبال کسب نتیجه بود یا به نظر مجید زارعیان احترام گذاشت که در زمان کم نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
Hamed haghighi motlagh
۰۰:۳۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
كنار گذاشتن آقاى وحيد بنا بسيار كار اشتباهى هست، از لحاظ قدرت و سرعت و تكنيك آيا كسى رو داريد كه بتونه جلوش وايسه، منتظر انتخابى هستيم، تا ببينيم
آخرین اخبار