کمپانی دیزنی با فیلم‌نامه‌ی «پیتر هجز» اکشن‌ زنده‌ی «پینوکیو» را خواهد ساخت.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از ددلاین؛ بار دیگر نسخه‌ی دیگری از فیلم افسانه‌ای "پینوکیو" به روی پرده‌ی نقره‌ای خواهد رفت.
 
"پیتر هجز" فیلم بلندی را با الهام از داستان اصلی "پینوکیو" خواهد نوشت. "پینوکیو" داستان یک عروسک خیمه‌شب‌بازی چوبی است که آرزو دارد یک پسربچه‌ی واقعی باشد آرزوی پینوکیو برآورده می‌شود اما هر وقت که دروغ می‌گوید دماغش دراز می‌شود.
 
در واقع داستان "پینوکیو" درباره‌ی رابطه‌ی بین پدر و پسر، دروغ‌‌هایی که پشت سر هم گفته می‌شود و خلق داستان‌ها و زندگی در دنیای خیالی است.
 
"پینوکیو" نوشته‌ی "کارلو کولودی" در سال 1883 تحت عنوان ماجراهای "پینوکیو" است.
 
پروژه‌ی ساخت "پینوکیو" توسط کمپانی دیزنی تنها فیلم اقتباسی از "پینوکیو" نیست. "گیلرمو دل‌تورو" مشغول ساخت نسخه‌ای تاریک‌تر از این داستان در کمپانی خود است.  
 
"گیلرمو دل تورو" این نسخه‌ی "پینوکیو" را از روی فیلم‌نامه‌ای که "ماتیو رابینز" و خودش نوشته‌اند، کارگردانی خواهد کرد. این فیلم یک انیمیشن استاپ موشن سه بعدی است.
 
اما کمپانی دیزنی می‌خواهد از پنج داستان افسانه‌ای دیگر هم فیلم اکشن زنده بسازد: "کتاب جنگل" به کارگردانی "جون فاورو" (مرد آهنی 1 و 2)؛ "دیو و دلبر" با بازی "اما واتسون"، "لوک ایوانس" و "جاش گاد"، "دامبو" به کارگردانی "تیم برتون" و فیلم "مولان"؛ همچنین گفته می‌شود اکشن زنده‌‌ی "وینی دپوه" هم در مراحل پیش تولید قرار دارد.
 
کمپانی دیزنی سال 1940 نسخه انیمیشن داستان "پینوکیو"‌ را روی پرده آورده و از آن زمان به بعد بارها نسخه‌ی کارتونی و هم نسخه‌ی اکشن زنده‌ی این داستان را دیدیم.
 
خاطره‌انگیزترین "پینوکیو" که به تازگی ساخته شده است متعلق به "روبرتو بنینی" است.
 
نسخه‌ی دیگری که در واقع الهامی بود از داستان "پینوکیو" سال 1996 ساخته شد. این نسخه تحت عنوان "انتقام پینوکیو"، "ورن ترویر" نقش قاتل عروسک‌های خیمه‌شب بازی را ایفا می‌کند.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار