برخی از مطالعات نشان می‌دهند که موارد ابتلا به سرطان پروستات در چند سال اخیر حدود 10 درصد افزایش یافته که در نتیجه ان موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز بیشتر شده است.

لطف‌الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در بین انواع مختلف سرطان سرطانهای مربوط به دستگاه گوارشی و دستگاه اداری تناسلی شیوع بالاتری دارند.

وی افزود: تقریبا همه سرطانها در سالهای اخیر شیوع یافته‌اند از جمله سرطانهای مثانه و پروستات به شدت گسترش یافته و مرگ و میر بالایی را موجب شده‌اند.

محرابی تاکید کرد: برخی از مطالعات نشان می‌دهد که موارد ابتلا به سرطان پروستات در چند سال اخیر حدود 10 درصد افزایش یافته که در نتیجه آن موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری در سنین بالای 65 سال هستند یادآور شد: البته در چند سال اخیر موارد ابتلا به سرطان پروستات در سنین قبل از 65 سالگی نیز افزایش یافته است.

محرابی خاطر نشان کرد: علاوه بر سرطان پروستات موارد بروز بیماری پروستات و بزرگ شدن پروستات نیز افزایش یافته که البته این بیماری را می‌توان به طور کامل کنترل و حتی درمان کمردرد به شرط اینکه درمان این مورد غفلت قرار نگیرد.




انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان ، پروستات ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.