رئیس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی افزایش نیافته است، گفت: کاهش قیمت خودرو فعلا امکان‌پذیر نیست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رضا شیوا با بیان اینکه شورای رقابت صرفا قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی را تعیین می‌کند اظهار کرد: شورا در هزینه‌های دیگر خودرو شامل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، شماره‌گذاری و ... که هزینه‌های قانونی به شمار می‌رود، دخالتی ندارد.
 
وی درباره افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی از جمله محصولات سایپا گفت: قیمت کارخانه‌ای هیچ کدام از خودروهای داخلی افزایش پیدا نکرده و مردم باید مبلغ افزوده شده را حساب کنند و اگر بیش از مالیاتی بوده که قانونگذار تصویب کرده، می توانند به سازمان‌های ذیصلاح از جمله سازمان حمایت یا سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کنند.
 
رئیس شورای رقابت همچنین درباره جلسه هفته آینده این شورا گفت: از نهادهای مربوطه خواسته‌ایم که تورم بخشی نهاده‌های تولید خودرو و مسائل کیفی را در اختیار ما قرار دهند که بر اساس آن قیمت‌گذاری جدید خودروهای داخلی انجام شود.
 
شیوا با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی مطمئنا کاهش پیدا نخواهد کرد، ادامه داد: به هر حال ما در سال گذشته نیز تورم داشته‌ایم. هر چند که دلمان نمی‌خواهد خودرو گران شود و امیدواریم در همین قیمت بماند، اما کاهش قیمت فعلا غیرمنطقی و غیرعلمی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: خودرو ، شیوا ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رفیعی
۱۱:۴۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
یک توصیه اجرائی و راهگشا : اگر توانستید یک خودروی تمام ایرانی با تکنولوژی روز و با کیفیت و قیمت پایین وارد بازار کنید گرایش مردم را به خرید کالای ایرانی افزایش چشمگیری خواهید داد و رشد اقتصادی افزایش می یابد .
دلایل :
خودرو را عموم مردم استفاده می کنند ,برای ساخت آن نیاز به تکنولوژی بالا دارید ,
شما با این کار یک سمبل و نماد از پیشرفت اقتصاد و تکنولوژی کشور به مردم ارائه می کنید مردم با دیدن اینچنین خودرویی به پیشرفت صنعت و تکنولوژی ایرانی ایمان می آورند (این یعنی افزایش اعتماد به نفس عمومی و ایمان و رضایت نسبت به تولید ملی) انگاه کالاهای دیگری ایرانی را که در مقایسه با خودرو نیاز به تکنولوژی پایین تری دارند خواهند خرید و بی اعتمادی به کالای ایرانی ازبین خواهد رفت ,خودرو تاثیر فوق العاده تری نسبت به تلویزیون یا ... در ذهنیت مردم می گذارد ,برای تسخیر بازارهای خارجی هم ابتدا خودرویی عالی ایرانی به کشور مورد نظر بفرستید و بعد سایر کالاهای تولید داخل را به ان کشور صادر کنید ,حتما موفق خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۰۷:۳۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
امیدوارم با افزایش 1 درصدی کاهش 20 درصدی کیفیت در سال آینده را شاهد نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
بازم می خوایید گرون کنید
آخرین اخبار