وزیر خارجه فرانسه در گفتگو با روزنامه الریاض اعلام کرد در صورت نقض توافق از جانب ایران، تحریم ها دوباره اعمال خواهند شد.

فابیوس: در صورت نقض توافق، تحریم ها بازخواهند گشتبه گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از القدس العربی، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، در گفتگو با روزنامه الریاض عربستان گفت مذاکرات وی در ریاض با مسئولان عربستان و در رأس آنها ملک سلمان پادشاه این کشور، شامل تمامی مسائل منطقه خواهد شد.

وی در گفتگویی که امروز منتشر شد، با تأکید بر حمایت فرانسه از عملیات توفان قاطعیت اعلام کرد این کشور در کنار شرکای خود در منطقه برای بازگشت ثبات به یمن خواهد ایستاد.

وی درباره توافق مرحله ای در پرونده هسته ای ایران نیز گفت: در لوزان تفاهم مرحله ای حاصل شد و هم اکنون باید تلاش کنیم به توافقی همه جانبه تا 30 ژوئن (9 تیر) دست یابیم.

وی همچنین تصریح کرد: منطقه حوزه خلیج (فارس) باید از سلاح هسته ای عاری شود.

فابیوس با تأکید بر اینکه در صورت پایبندی ایران به تعهداتش، تحریم ها لغو خواهد شد اعلام کرد: تحریم ها باید بصورت تدریجی لغو شود و در صورت نقض توافق، قابل بازگشت باشد.

وی در ادامه افزود: رفع تحریم ها باید در مقابل اجرای تمامی تعهدات ایران که از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید می شوند بوده وقابل بازگشت باشد.  باید بتوانیم در صورت نقض توافق از جانب ایران، تحریم ها را باز گردانیم.

فابیوس در مورد اوضاع سوریه نیز مدعی شد: بشار اسد نمی تواند در آینده سوریه حضور داشته باشد؛ چرا که این مسأله به معنای آماده سازی این کشور برای افراط گرایی و رشد داعش به شمار می رود.

وی همچنین گفت: تنها راه جلوگیری از کشتار و افراط گرایی، روند انتقال سیاسی است که از یکسو شامل نظام سوریه بدون بشار اسد  و از سوی دیگر شامل مخالفان معتدل شود.
فابیوس درباره مسأله فلسطین نیز اعلام کرد: ایجاد دو دولت، تنها راه پاسخ به درخواست های دوطرف است.

وی گفت: فلسطینی ها حق دارند دولتی دموکراتیک و دارای حاکمیت  داشته باشند که بصورت مسالمت آمیز در کنار اسرائیل به فعالیت بپردازد.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه شب گذشته در دیدار رسمی دوروزه وارد عربستان شد.وی قرار است در سفر خود به منطقه ، به امارات نیز سفر کند.


انتهای پبام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار