متأسفانه اغلب عوارض و درد‌های ناشی از کار طولانی مدت با کامپیوتر، در بین جوانان بروز می‌کند که این موضوع سلامتی افراد جوان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

امیررضا حقانی جراح و فوق تخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اغلب افرادی که از کامپیوتر استفاده می‌کنند، در نتیجه استفاده غیر اصولی و بیش از اندازه از این وسیله، دچار مشکلات و عارضه‌هایی می‌شوند که این عوارض از مشکلات چشمی گرفته و تا مشکلات مفصلی، عضلانی و استخوانی متغیر است.

وی با بیان اینکه عوارض ناشی از کار طولانی مدت با کامپیوتر و وسایل دیگری نظیر تلفن همراه و تبلت سلامتی جوانان و کودکان را تهدید می‌کند، تأکید کرد: متأسفانه اغلب عوارض و درد‌های ناشی از کار طولانی مدت با کامپیوتر، در بین جوانان بروز می‌کند که این موضوع سلامتی افراد جامعه را به ویژه افراد جوان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

حقانی با اشاره به اینکه بسیاری از عوارض و درد‌های ناشی از کار با کامپیوتر مربوط به عوارض مفصلی است، یادآور شد: مفاصل گردن، شانه، کمر، آرنج، مچ و انگشتان بیشتر از سایر مفاصل دچار مشکل می‌شوند.

وی یادآور شد: در مواقعی که این دردها پس از یک کار طولانی و یا یک روز کار به سراغ انسان می آیند، بهترین اقدام استراحت، آرامش عضلات و بدن و ماساژ دادن قسمت‌های درگیر است.

حقانی خاطر نشان کرد: رعایت وضعیت صحیح بدنی به ویژه انتخاب میز و صندلی مناسب، استفاده صحیح از میز، صندلی، مانیتور، صفحه کلید و موس و استراحت و تحرک بدنی پس از نیم ساعت کار با کامپیوتر، از مهمترین اقدامات جهت پیشگیری از عوارض و دردهای ناشی از کار طولانی مدت با کامپیوتر است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.