تمیزی خانه برای حفظ بهداشت و سلامت بسیار ضروری است اما افراط در این زمینه می‌تواند خود سبب ابتلای اعضای خانواده و بویژه کودکان به بیماری‌های خطرناک شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران به والدین هشدار می‌دهند از استفاده بیش از حد از محصولات سفید و ضد عفونی کننده در خانه اجتناب کنند. 

گفتنی است، بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها کودکان در خانه‌های بسیار تمیز با احتمال 20 درصد بیشتر از سایر کودکان به بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا، التهاب لوزه‌ها و پنو‌مونی دچار می‌شوند. 

بررسی ها نشان می‌دهند، علاوه بر عاری شدن محیط خانه از هر نوع گرد و غبار و باکتری، خود ترکیبات موجود در سفید کننده‌ها می‌تواند سبب تحریک سلول‌های ریه و بروز التهاب شود و در نهایت حتی می‌تواند باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن و بروز انواع بیماری‌های مزمن واگیر و غیر واگیر دار شود. 

استفاده هفتگی از سفید کننده‌ها سبب بروز انواع عفونت‌های تنفسی در کودکان می‌شود. 

کارشناسان این نتایج را با بررسی میزان مصرف سفید کننده در میان بیش از 9 هزار دانش‌آموز بین سنین 6 و 12 ساله در کشورهای هلند، فنلاند و اسپانیا بدست آورده‌اند. 

علاوه بر سفید کننده استعمال سیگار نیز می‌تواند یکی از علل اصلی بروز مشکلات تنفسی و انواع عفونت‌ها در کودکان باشد. 

کارشناسان استفاده کمتر از محصولات سفید کننده و استفاده از محصولات دوست‌دار محیط زیست برای پاکیزگی منازل و باز کردن درب‌ها و پنجره‌ها پس از گردگیری را به والدین توصیه اکید می‌کنند. 


منبع :دیلی میل 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.