بیاتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح دو فوریتی «توقف اعزام زائران به حج عمره» فردا تقدیم هیئت رییسه می‌شود

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از نهایی شدن طرح دو فوریتی «توقف اعزام زائران به حج عمره» خبرداد و گفت: این طرح فردا تقدیم هیئت رییسه مجلس می‌شود.

طرح دو فورتی «توقف اعزام زائران به حج عمره» فردا تقدیم هیئت رییسه می‌شود
سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از نهایی شدن طرح دو فوریتی «توقف اعزام زائران به حج عمره» خبرداد.

وی افزود: این طرح از سوی آقایان سالک، آقاتهرانی و...، اعضای کمیسیون فرهنگی و دیگر نمایندگان مجلس تهیه شده است.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس تصریح کرد: برای طرح دوفوریتی «توقف اعزام زائران به حج عمره» تا عصر روز گذشته 50 امضا جمع‌آوری شده بود و قطعا تعداد امضاها افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح یاد شده فردا- سه شنبه، 25 فروردین- تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد و پس از اعلام وصول در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

بیاتیان تصریح کرد: طرح دو فوریتی «توقف اعزام زائران به حج عمره» نهایتا روز چهارشنبه – 25 فروردین – در صحن علنی بررسی خواهد شد.

گفتنی است؛ این طرح در واکنش به تعرض مأموران عربستان به دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده تهیه شده است.

اقدام شنیع مأموران عربستان واکنش گسترده مردم و مسئولان را درپی داشت به طوری که روز گذشته همزمان 3 کمیسیون تخصصی مجلس یعنی کمیسیون‌های «امنیت ملی و سیاست خارجی»، «اصل90» و «فرهنگی» موضوع را پیگیری کردند.

همچنین قبل از ظهر روز گذشته نیز جلسه‌ای با حضور مسئولان ذیربط و خانواده دو زائر نوجوان در وزارت امورخارجه برگزار شد.

پیشتر نیز مردم تجمع اعتراض آمیز مقابل سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد برگزار کردند.

همچنین سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی در تشریح جزئیات جلسه عصر روز گذشته کمیسیون متبوع خود گفت: در ابتدای جلسه «جمشید جعفرپور» نماینده مردم لار برای حضور در جلسه شورای آینده‌نگاری و نظریه‌پردازی سلامت که توسط فرهنگستان علوم پزشکی تشکیل می‌شود، از سوی اعضاء انتخاب شد که این انتخاب به درخواست سازمان مربوطه انجام شد.

وی افزود: مسئله بعدی که در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شد، حادثه فرودگاه جده بود؛ در این نشست مسئولانی از وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت حضور داشتند، توضیحات هر دو دستگاه نسبت به این حادثه یکسان بود و کمیسیون فرهنگی نیز به سبب حضور به موقت و پیگیری جدی از این موضوع از این دو دستگاه قدردانی کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: همچنین در کمیسیون قرار شد از خانواده دو زائر نوجوان و هوشیاری و مقاومت قدردانی شود، چرا که این دو نوجوان از آن هدف پلیدی که مأموران عربستانی داشتند، مراقبت کردند؛ البته ما نیز به شدت پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی افزود: بنابراین قرار شد کمیسیون فرهنگی که طرح لغو سفر عمره مفرده به عربستان تا زمان اجرای اشد مجازات برای توهین‌کنندگان به زائران ایرانی در فرودگاه جده با قید دو فوریت در جلسه روز سه‌شنبه مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار