اردبیل؛

اردبیل یکی از مراکز مهم آب معدنی و آبگرم در کشور

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: استان اردبیل به لحاظ کوهستانی بودن یکی از مراکز مهم آب معدنی و آبگرم کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ آب معدنی از جمله پدیده‌های جالب و جذابی است که از نظر گردشگری و پزشکی همواره مورد توجه قرار گرفته است. در کشور ما بیش از 550 دهانه چشمه آب معدنی شناسایی شده است که از این تعداد بیش از 80 چشمه در استان اردبیل واقع شده است و به همین جهت منطقه کوهستانی اردبیل از مراکز مهم آب معدنی و آبگرم کشور محسوب می‌شود.

ضرورت کشت باکتری مقیم در آب های معدنی اردبیل

مديرگروه پايلوت نانو بيوتكنولوژی انستيتو پاستور ايران به ضرورت کشت و تلخیص باکتری مقیم در آب های معدنی استان اردبیل تاکید کرد.

عظیم اکبر زاده گفت: در آب های گرم معدنی این استان نوعی باکتری ویژه «سدوموناس رادون خوار» حیات دارد.

وی با بیان اینکه حیات این باکتری در آب های گرم گاومیش گل و قینرچه مطالعه شده است، اضافه کرد: با کشت و تلخیص این باکتری می توان به دانش جدیدی دست یافت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران معتقد است برای توسعه دانش محور استان اردبيل بايد از پتانسيل های موجود در زمينه گياهان دارويی و معادن فلزات به طور بهينه استفاده كرد.

رئيس انستيتو تغذيه ايران با تأكيد بر استفاده مستمر از قارچ جايگزين مرغ و رعايت اصول تغذيه سالم و گياهی گفت: با توليد كمپوست در استان اردبيل و صادرات آن در سطح كشور می توان به اقتصاد اين منطقه رونق و شكوفايی بخشيد.

انتهای پیام/س






برچسب ها: اردبیل ، چشمه های ، آب ، معدنی ، آبگرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.