رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: این استان با دارا بودن 776 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی بالاترین میزان کاربری اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مهندس عدیل سروی گفت : اراضی استان 09/1 اراضی کشور را تشکیل می دهد و این در حالی است که 4 درصد تولیدات محصولات کشاورزی کشور از همین اراضی تامین می شود .

وی ادامه داد: تولیدات این اراضی بالغ بر 3 میلیون و 800 هزار تن می باشد که ارزش ریالی آن بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان می باشد .

عدیل سروی افزود:  بخش زراعت و باغبانی استان در سال گذشته تحت تاثیر خشکسالی شدید و سرمازدگی و دیگر عوامل قهری طبیعت قرار گرفت که همین موضوع باعث شد یکی از اساسی ترین بخش تولیدات اقتصادی استان شدیدا متحمل خسارت سنگین مادی قرار بگیرد که ضرورت دارد در این راستا الگوی کشت در تمامی زمینه ها اصلاح شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه در فصل تابستان میزان بارندگی و پراکنش بارندگی در حدود 8درصد می باشد افزود: رعایت الگوی کشت و انتخاب نوع محصول می تواند و رعایت نکات فنی و تخصصی در این ارتباط می تواند ما را از بحران خشکسالی نجات دهد.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.