رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا با کسب عنوان نایب قهرمانی ایران در دو بخش دختران و پسران دوشنبه 24 فروردین در چین تایپه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ هشتمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان آسیا كه از 22 فروردین ماه با حضور 230 تکواندوکار از 24 كشور در سالن "دانشگاه تایپه" چین تایپه آغاز شد، امروز با نایب قهرمانی تیم های دختران و پسران ایران خاتمه یافت.

در ادامه سومین روز این مسابقات محمد شيردل در وزن هفتم پس از دو پيروزی برابر نمايندگان ازبكستان (18-15) و قزاقستان (8-6) راهي فينال شد، اما در مسابقه پایانی برابر حریف كره‌ ای باخت و مدال نقره گرفت.

همچنین اميرحسين وقوعی آذر در وزن 78- كيلوگرم ابتدا تکواندوکاری از مالزی را 13 بر يك برد، سپس حریف قزاقستانی خود را 17 بر چهار شکست داد و در مرحله نيمه نهايی برابر نماينده ازبكستان با نتيجه 15 بر صفر به برتری رسيد. او در فينال مقابل نماينده كره جنوبی 19 بر 12 باخت و به نشان نقره بسنده کرد.

اما اميرحسين ساسان در وزن 78- كيلوگرم در گام نخست نماينده ازبكستان را 18 بر صفر برد و با شكست 24 بر يك تکواندوکار فيليپين، راهي فينال شد. وی در دیدار پایانی هشت بر 6 نتيجه را به تکواندوکار كره ای واگذار كرد و نايب قهرمان شد

فرشاد قياسی هم در سنگین وزن 19 بر 6 تكواندوكار قزاق را برد، سپس حریف چين تايپه ای را 6 بر صفر شكست داد اما در فينال 14 بر 11 برابر تکواندوکار كره ای باخت و مدال نقره به گردن آويخت.

در آخرین روز این پیکارها امروز همچنین نمایندگان نوجوان کشورمان صاحب یک مدال طلا، یک نقره و برنز دیگر هم شده بودند.

اما در پایان این دوره از مسابقات تکواندو نوجوانان آسیا در بخش دختران ناهيد كيانی در وزن 44- كيلوگرم و مهسا جدی در وزن 59- كيلوگرم مدال طلا، شكيلا كلهر در وزن 42- كيلوگرم، مژگان زادمحمد در وزن 46- كيلوگرم و زهرا شجاعی راد در وزن 63- كيلوگرم مدال نقره و مبينا بابالو در وزن 52- كيلوگرم و پريسا جوادی در وزن 68- كيلوگرم مدال برنز بدست آوردند.

فاطمه اموری، روناك حسين زاده و زهرا پوراسماعيل نیز حذف شدند.

در بخش پسران نیز ميرهاشم حسينی در وزن 55- كيلوگرم و هادی تيران در وزن 59- كيلوگرم نشان طلا، محمد شيردل در وزن 68- كيلوگرم، اميرحسين وقوعی آذر در وزن 73- كيلوگرم، اميرحسين ساسان در وزن 78- كيلوگرم و فرشاد قياسی در وزن 78+ كيلوگرممدال نقره و عليرضا علی‌ياری در وزن 63- كيلوگرم مدال برنز کسب کردند.

آرش تبريزی، علی چهره قانی و مجتبی فضلی نیز از دور رقابت ها کنار رفتند و مدالی نگرفتند.

در بخش پسران تیم ملی كره جنوبی با هفت مدال طلا، سه نقره و 104 امتياز مقام قهرمانی را بدست آورد، تيم ملی ایران با كسب 2 مدال طلا، چهار نقره، یک برنز و 59 امتياز در مجموع نایب قهرمان شد و چين تايپه نیز با يك طلا، يك نقره، چهار برنز و 41 امتياز بر سکوی سوم ایستاد.

اما در بخش دختران کره ای ها با پنج مدال طلا، يك نقره، سه برنز و 78 امتياز قهرمان شدند، ايران با 2 مدال طلا، سه نقره، 2 برنز و 55 امتياز برای نخستین بار عنوان نایب قهرمانی آسیا را بدست آورد و ميزبان با يك طلا، يك نقره، سه برنز و 35 امتياز سوم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار