نمایندگان پاراتکواندو ایران در رقابت های قهرمانی آسیا جمعه 28 فروردین ماه موفق به کسب پنج مدال رنگارنگ شدند.

پاراتکواندو با 5 مدال آسیایی امتیاز المپیکی هم گرفتبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ اولین دوره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا امروز به میزبانی چین تایپه برگزار شد.

باتوجه به اینکه پاراتکواندو از سال 2020 به پارالمپیک اضافه شده است، این دوره از مسابقات 40 امتیازی و دارای گرید 4 بود که امتیاز آن در رنکینگ پارالمپیکی هوگوپوشان کشورها لحاظ شد. همچنین کشورهای سایر قاره ها نیز مجاز به حضور بودند اما گرید مسابقات برای این ورزشکاران، 2 محاسبه شد. ضمن اینکه کاپ تیمی به کشورها تعلق نگرفت و تنها مدال آوران هر بخش معرفی شدند.

تیم ملی پاراتکواندو کشورمان که با 6 هوگوپوش راهی چین تایپه شده بود، در پایان کلاس بندی، 5 هوگوپوش بودند که مجوز حضور در مسابقات را دریافت کردند و حامد حق شناس در کلاسبندی این رقابتها جای نگرفت.

شاگردان حسین مدانلو با ترکیب سعید صادقیان پور و احمد نریمانی در وزن 61- کیلوگرم (کلاس 42)، مهدی پوررهنما و محمود جعفرزاده در وزن 75- کیلوگرم (کلاس 44) و اصغر عزیزی در وزن 75+ کیلوگرم (کلاس 44) در چین تایپه بر روی شیاپ چانگ رفتند که در پایان موفق به کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز شدند.

مهدی پوررهنما با شکست محمود جعفرزاده در راند طلایی و نماینده امارات (20 بر یک) موفق به کسب مدال طلا شد، اصغر عزیزی نیز با غلبه بر تکواندوکاران ازبکستان (9-2) و 2 نماینده از آمریکا (3-صفر و 15-12) بر سکوی نخست ایستاد، سعید صادقیان پور با پیروزی مقابل قزاقستان (12-صفر) و احمد نریمانی (7-1) راهی فینال شد اما در این مرحله، 16 بر 14 نتیجه را به تکواندوکاری از مغولستان واگذار کرد و به مدال نقره رسید و احمد نریمانی و محمود جعفرزاده نیز بر سکوی سوم ایستادند.

همچنین محمود جعفرزاده که در وزن 75- کیلوگرم و در کلاس 42 نیز مجوز مبارزه داشت به دلیل حاضر نشدن شرکت کننده ای و طبق قوانین؛ 40 امتیاز این رده را نیز به رنکینگ پاراتکواندویی خود اضافه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار