"ران پال،" نماینده سابق کنگره آمریکا کارخانه های اسلحه سازی را عامل اصلی بروز جنگ در گوشه و کنار جهان معرفی کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسپوتنیک؛ " ران پال،" نماینده سابق جمهوری خواهان در کنگره آمریکا، به افزایش درگیریهای نظامی در سراسر جهان اشاره کرد. وی در این باره گفت: مسبب همه درگیریهای مسلحانه در جهان، کارخانه های اسلحه و مهمات سازی و اندیشکده های حامی جنگ است.

"ران پال" در ادامه گفت: هر روز شاهد افزایش تهدیدات نظامی و درگیریهای مسلحانه در سراسر جهان هستیم. این روند به نفع کارخانه های سازنده تسلیحات نظامی است و اهداف شبکه به هم پیوسته اندیشکده های حامی جنگ را تامین می‌کند.

وی به خرید 100 تانک جنگی پیشرفته بوسیله آلمان اشاره کرد و افزود: آلمان از جنگ جهانی دوم تعداد تانک های این کشور را کاهش داده بود اما به بهانه نگرانی از تهدید نظامی روسیه، بار دیگر خرید ماشین های زرهی سنگین را آغاز کرد. اما روسیه در مقایسه با هریک از کشورهای عضو ناتو تهدیدی بالاتر محسوب نمی‌شود. پنتاگون هم قراردادهای چندین میلیون دلاری با کارخانه های تسلیحات سازی امضا کرده است. شرکت رایتئون یکی از مهمترین تامین کنندگان ادوات نظامی پنتاگون است و در حمایت مالی از موسسه های پژوهشی و اندیشکده های جنگی سابقه طولانی دارد. 

"ران پال" در پایان تهدید کارخانه ها و شرکت های اسلحه سازی را برای امنیت جهان به مراتب بیشتر از کشورهای در اصطلاح "دشمن" دانست.

انتهای پیام/
برچسب ها: ران پال ، کنگره ، آمریکا ، اسلحه ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار