نماینده سابق کنگره آمریکا با اشاره به غیر‌قانونی بودن فعالیت نظارتی آژانس امنیت ملی این کشور، خواستار توقف کامل برنامه جاسوسی از شهروندان شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ دادگاه تجدید نظر آمریکا در جلسه پنجشنبه گذشته، جاسوسی آژانس امنیت ملی این کشور را از شهروندان غیر‌قانونی اعلام کرد؛ اما این حکم مانع از ادامه فعالیت های آژانس مذکور نخواهد شد.

"ران پال،" نماینده سابق کنگره و از منتقدان سیاستهای واشینگتن در این باره گفت: به زودی کنگره درباره ادامه برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا تصمیم‌گیری می‌کند. نمایندگان خواستار تکمیل پروژه جاسوسی تا پایان دوره آن هستند؛ اما دادگاه تجدید نظر حکم به غیر‌قانونی بودن شنود مکالمات تلفنی و نظارت بر حساب کاربری شهروندان داده است. طرح های فراوان دیگری هم برای اصلاح به کنگره آمریکا ارسال شده که نمایندگان تلاش می‌کنند با به تعویق انداختن جلسه رسیدگی به آنها، شرایط استمرار اجرای طرح های یاد شده را فراهم کنند. موضوع جاسوسی از شهروندان آمریکایی نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد. 

"پال" در ادامه افزود: حکم دادگاه تجدید نظر با اشکالاتی اساسی مواجه است. زیرا جاسوسی از شهروندان غیر‌قانونی اعلام شده؛ اما دستوری برای توقف آن صادر نشده است. به موجب این طرح، "ادوارد اسنودن،" پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، یک خائن به وطن محسوب نمی‌شود و می‌تواند به کشور بازگردد. همه می‌دانیم چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و آژانس امنیت ملی آمریکا مانند گذشته به فعالیت های جاسوسی خود از شهروندان ادامه خواهد داد. در این شرایط نمی‌توان مردم آمریکا را از جاسوسی نهادهای نظارتی مصون دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار