جمالزاده گفت: بیمه‌ها تعهدات خود نسبت به فیزیوتراپیست‌ها را عملیاتی نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا جمالزاده، دبیر اجرایی کنگره فیزیوتراپی در نشست خبری این کنگره گفت: با توجه به آنکه همکاران فیزیوتراپیست‌ علاقمند به ادامه تحصیل بودند و شرایط تحصیل آنها در کشور وجود نداشت، این افراد برای ادامه تحصیل به کشور پاکستان رفتند. 

وی در خصوص تعرفه‌های فیزیوتراپی بیان کرد: تعرفه‌های فیزیوتراپی به گونه‌ای بود که برخی خدمات این رشته را حذف می‌کرد انجمن فیزیوتراپی در این خصوص جلسه‌های متعددی را با وزارت بهداشت و نظام پزشکی برگزار کرد این بحث‌ها به شورای عالی بیمه و هیئت وزیران نیز ابلاغ شد و ما نیازمند اجرایی شدن تعرفه‌های مصوب هستیم. 

دبیر اجرایی کنگره فیزیوتراپی ادامه داد: بیمه‌ها نیز برخی خدمات فیزیوتراپی را از پوشش بیمه‌ای خود حذف می‌کنند علاوه بر آن مبلغی که باید به فیزیوتراپیست پرداخت شود توسط بیمه‌ها پرداخت نمی‌شود. 

جمالزاده با اشاره به قوانین جهانی فیزیوتراپی بیان کرد: بر اساس قوانین جهانی فیزیوتراپی،‌ فیزیوتراپیست کسی است که این دوره را گذرانده باشد حتی اگر کسی دوره کارشناسی ارشد و دکترای این رشته را بدون سپری کردن دوره کارشناسی آن گذرانده باشد در ردیف فیزیوتراپیست‌ها قرار نمی‌گیرد به همین دلیل فیزیوتراپیست‌ها نمی‌توانند مسئولیت‌ فنی مراکز فیزیوتراپی را بر عهده بگیرند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.