اعلام آمادگی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای راه‌اندازی مجدد دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی

خرم خورشید گفت: در صورتی که دوره دکترای حرفه‌ای رشته فیزیولوژی مجدد راه اندازی شود دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی این توانایی را دارد که مجدد این دوره را راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حمیدرضا خرم خورشید رییس دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی صبح امروز در کنگره فیزیوتراپی گفت: در حال حاضر الگوی بیماری‌ها تغییر یافته و از بیماری‌های عفونی به سمت بیماری‌های غیر واگیر سوق پیدا کرده است.

وی افزود: تغییر در هرم جمعیتی ایران که به سمت جمعیت کهنسال پیش می‌رود و تغییر الگوی زندگی روستایی به سمت شهری ایجاب می‌کند تا در سیستم درمانی کشور تغییراتی اساسی ایجاد شود و در این زمینه توانبخشی نقش مهمی ایفا می‌‌کند.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به رشد 1.4 درصدی جمعیت ایران عنوان کرد: با توجه به رشد جمعیت در بین سالهای 69 تا 67 با تعداد زیادی افراد سالمند مواجه خواهیم بود این مسئله به تغییر دیدگاه در زمینه سلامت نیاز دارد در این میان توانبخشی نقش مهمی ایفا می‌کند.

خرم خورشید ادامه داد: این مسئله که وزارت بهداشت، هلال احمر و سازمان بهزیستی متولی توانبخشی است سبب شده مشکلات زیادی در این زمینه به وجود بیاید بر اساس اسناد بالادستی تمام مسائل بهداشتی و توانبخشی بر عهده وزارت بهداشت و درمان است و در صورتی که سیاست‌های واحدی در این زمینه اتخاذ و ابلاغ شود از چند گانگی ارائه خدمات فیزیوتراپی جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: انجمن‌های فیزیوتراپی پیرامون تخصصی شدن این رشته فعالیت بیشتری کنند در دانشگاه‌ها نیز رشته‌های تخصصی مرتبط با فیزیوتراپی کمبود داریم. کمک به سیستم فیزیوتراپی و ارائه آن در سیستم بهداشتی می‌تواند عدالت محوری را در این زمینه به وجود بیاورد.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در خصوص دکترای حرفه‌ای اظهار داشت: راه‌اندازی دکترای حرفه‌ای نگرش و رویکردی است که کشور‌های مختلف از آن حمایت می‌کنند در صورتی که این دوره مجدد راه‌اندازی شود دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی این توانایی را دارد که دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را راه‌اندازی کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار