مهدوی گفت: با توجه به رایزنی های صورت گرفته از سال آینده اولین دوره آموزش علم اکچوئرال با نام بیم سنجی در سطح دکتری در دانشگاه شهید بهشتی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز سمینار روش های مدرن در علوم اکچوئرال در محل پژوهشکده بیمه با حضور پرفسور یان دان استاد اکچوئرال و حضور دانشجویان و نمایندگان شرکت های بیمه برگزار شد.

در همین راستا غدیر مهدوی رئیس پژوهشکده بیمه در خصوص سمینار و علم اکچوئرال گفت: بیمه محصولی دو پهلو و پیچیده است و جز محصولاتی است که قیمت گذاری و محاسبات آن بر اساس احتمال و پیش بینی است.

وی افزود: اغلب محاسبات بیمه مبتنی بر تصادف و احتمال است لذا بهره گیری از دانش روز از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا اگر صنعتی از دانش روز بهره مند نباشد مطمونا از پیشرفت های نوین عقب خواهد ماند.

رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه تصریح کرد: ما سعی داریم صنعت بیمه را ملی و به روز کنیم زیرا یکی از شاخص ها برای پاسخگویی به ابهامات علم اکچوئرال که در ایران محاسبات فنی مالی و بیمه معنی شده، می باشد و همایش امروز در جهت نمایش صحیح این علم در کشور است.

در این همایش 12 مقاله به زبان های انگلیسی و فارسی ارائه شد گخ هدف جبران کمبودهای این علم در کشور است.

مهدوی در خصوص عملکرد در نظارت بر صنعت بیمه گفت: تاکنون نظارت بر صنعت بیمه فنی بود و بر مبنای حق بیمه ها می گرفت اما امروزه بر اساس نظارت های مالی سوق یافته است.

غدیر مهدوی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر شرایط علم اکچوئرال در سطح آموزش عالی کشور گفت: با توجه به رایزنی های صورت گرفته از سال آینده اولین دوره آموزش علم اکچوئرال با نام بیم سنجی در سطح دکتری در دانشگاه شهید بهشتی آغاز خواهد شد و علاوه بر این دانشگاه های تهران و علامه طباطبایی نیز در حال دریافت تاییده از وزارت علوم هستند. 

غدیر مهدوی در ادامه در خصوص عدکم افزایش نرخ حق بیمه شخص ثالث اظهار داشت: از نظر من اگر از جهت علم اکچوئرال و فنی بررسی شود این اقدام اصولی نیست و توجیه ندارد اما اگر در سطح کلان بررسی شود و شرایط کلی کشور مورد توجه قرار گیرد این اقدام درست است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، مرکزی ، اکچوئرال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار