مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدرضا گلپایگانی(ره) با اهتمام به تلاوت قرآن از توصیه‌های همیشگی آیت الله گلپایگانی با حضور مراجع تقلید و جمعی از قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بیست و دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی(ره) با برگزار شد .
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ؛ این مراسم شب گذشته حضور آیات عظام نوری همدانی، علوی گرگانی، وحید خراسانی همچنین آیات امینی، فاضل لنکرانی، حسینی بوشهری، سید احمد خاتمی، مقتدایی، هادوی و گرامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و فرزند آیت‌الله بهجت همچنین نمایندگان سایر مراجع عظام و جمعی از علمای گلپایگان در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تهرانی، استاد حوزه علمیه در این مراسم در سخنانی به تبیین شخصیت آن مرحوم پرداخت و تصریح کرد: آیت‌الله العظمی گلپایگانی در طول حیات خویش مجاهدت‌های علمی زیادی از خود نشان داد و در تحصیل علوم دینی گام‌های بلندی برداشت.

این استاد حوزه بیان کرد: ایشان به واسطه جدیتی که در کسب علوم دینی داشت به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت و آثار گران‌قدری از خود بر جای گذاشت و شاگردان فراوانی در محضر ایشان به کسب علم پرداختند.

وی اظهار کرد: این عالم بزرگوار در شکل‌گیری حوزه علمیه نقشی اساسی داشت ضمن اینکه فرصت‌های زیادی را برای تحصیل طلاب فراهم ساخت و در جهت رفع مشکلات طلاب علوم دینی تلاش می‌کرد.

تهرانی عنوان کرد: توصیه‌های ارزشمند آیت الله گلپایگانی مسیر روشنی برای طلاب حوزه‌های علمیه فراهم کرد و طلبه‌های جوان از رهنمود‌های این شخصیت بزرگوار در جهت کسب علم بهره می‌گرفتند.

اهتمام به تلاوت قرآن؛ توصیه همیشگی آیت الله گلپایگانی

وی افزود: اهتمام به تلاوت قرآن کریم یکی از رهنمودهای با ارزش آیت الله گلپایگانی به شاگردان و طلاب جوان بود ایشان به عنوان فقیه و مفسر همواره توصیه می فرمودند که از قرآن کریم در زندگی غافل نشوند و در فهم و درک آیات الهی تلاش کنند.

این استاد حوزه در خصوص جایگاه علم فقه گفت: فقه در مذهب شیعه جایگاه رفیعی دارد و نسبت به سایر رشته‌ها دارای امتیازات و ویژگی‌های خاصی است و از جامعیت برخوردار است چرا که یک فقیه احکام شریعت را بیان می‌کند.

وی اظهار داشت: یک فقیه جامع الشرایط مسئولیت و سنگینی در مکتب تشیع دارد و در مقام دفاع از دین رسالت بزرگی را عهده دار است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.